ويژگي هاي چوب ترموود

۲۱ بازديد
ترموود يكي از مصالح بسيار پركاربرد در صنايع مختلف و گوناگون است. چوب‌ها اغلب در ساخت مبل، بوفه، اشيا چوبي، ساخت ساختمان‌ها، درب و پنجره و موارد ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از گذشته تا به امروز از چوب استفاده‌هاي زيادي شده است.

دسته‌بندي چوب‌ها:

چوب‌ها همان ساختار درخت مي‌باشند كه از نظر بافت مي‌توان آن‌ها را به دو دسته سخت چوب‌ها و نرم چوب‌ها تقسيم كرد. سخت چوب‌ها چوب درختاني مي‌باشند كه داراي برگ‌هاي پهن هستند. بافت چوب درختان پهن برگ تنها زماني كه درختان داراي برگ هستند، قابليت رشد دارد. رشد چنين درختاني در فصل بهار شروع مي‌شود و هر چه به پاييز نزديك‌تر مي‌شويم، از رشد و نمو آن‌ها كاسته مي‌شود. رشد درختان پهن برگ از فصل پاييز متوقف مي‌شود. چوب‌هاي درخت گردو، درخت انجير، درخت بلوط، درخت چنار، درخت راش، درخت تبريزي، درخت سپيدار، درخت افرا و … در دسته سخت چوب‌ها قرار مي‌گيرند.

اما نرم چوب‌ها، چوب‌هاي حاصل از درختان سوزني برگ مي‌باشد. چوب اين نوع درختان در طول سال قادر به رشد و نمو مي‌باشند. به عبارت ديگر در طول سال زمان بيشتري براي رشد دارند. درختان سوزني برگ در فصل‌هاي بهار و تابستان با سرعت بيشتري رشد مي‌كنند و در بقيه فصل‌ها رشد آن‌ها به كندي و آرامي انجام مي‌شود. از درختان سوزني برگ مي‌توان به درخت سرو، درخت كاج و … اشاره كرد.

ويژگي ترموود

ويژگي ترموود

چوب ترموود سخت چوب است و يا نرم چوب؟

چوب ترمو ممكن است در دسته سخت چوب‌ها و يا در دسته نرم چوب‌ها قرار گيرد. به عبارت ديگر ترمو وود به چوبي گفته مي‌شود كه تحت شرايط خاص استحكام و مقاومت آن‌ها افزايش يافته است. حال چوب مصرفي مي‌تواند از هر نوع درختي چون درخت سرو، درخت بلوط، درخت افرا، درخت سرخدار، درخت گردو و غيره انتخاب شده باشد. چوب ترموود چوبي مي‌باشد كه ساختار سلولي آن بر اثر حرارت تغيير يافته است و ويژگي‌هاي شيميايي و فيزيكي آن بهبود يافته است.

چوب‌ ترموود و يا ترمو وود بر اثر قرار گرفتن در برابر حرارت و يا بخار آب رطوبت خود را نزديك به شش درصد از دست داده‌اند. رطوبت باعث پوسيدگي چوب‌ها، نفوذ جانوران ميكروسكوپي، ايجاد شرايط مناسب جهت رشد قارچ‌ها مي‌شود، در نتيجه كاهش آن و حرارت چوب‌ها مانع از پوسيدگي چوب، رشد قارچ مي‌شود. به طور كلي چوب ترمو چوبي مي‌باشد كه بر اثر حرارت مقاوم شده‌اند و عمر بلندتري نسبت به ساير چوب‌ها خواهند داشت.

ويژگي هاي چوب ترموود:

از ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

افزايش مقاومت چوب مصرفي:

از ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به افزايش مقاومت آن‌ها اشاره كرد. در واقع از حرارت دادن چوب‌ها قبل از اين كه به درجه اشتعال برسند، صرف نظر مي‌شود در نتيجه ترمو وود كردن چوب‌ها قرار نيست باعث سوخت و صدمه به آن‌ها شود بلكه با ايجاد تغييرهاي منحصر به فرد در ساختار چوب به استقامت و مقاومت آن‌ها كمك مي‌كند.

انعطاف پذيري و افزايش مقاومت در برابر فشارهاي بيروني :

از ديگر ويژگي‌هاي چوب ترموود مي‌توان به انعطاف‌پذيري آن‌ها و همچنين افزايش مقاومت آن‌ها در برابر فشارهاي بيروني اشاره كرد. چوب ترموود در برابر فشارهاي وارد شده از محيط بيروني مانند برخورد اجسام مختلف به آن‌ها مقاومت مي‌باشند و از انعطاف لازم برخوردار هستند

عايق فوق العاده صدا، گرما و سرما:

يكي از ويژگي‌هاي چوب ترموود كه سبب تمايز آن از ديگر چوب‌ها شده است، عايق بودن در برابر سرما، گرما و سرما مي‌باشد در نتيجه اين نوع چوب را مي‌توان در نماي ساختمان‌ها نيز مورد استفاده قرار داد. لازم به ذكر است كه چوب ترموود رسانايي بسيار ناچيزي دارد كه استفاده از آن در نماي داخلي ساختمان‌ها توصيه مي‌شود.

مقاومت بالا در برابر انواع شرايط آب و هوايي:

چوب‌هاي ترمو وود در برابر انواع آب و هوا مقاومت مي‌باشند، در حقيقت با انواع شرايط آب و هوايي سازگار هستند و مقاومت بالايي از خود نشان مي‌دهند. استفاده از چوب ترموود در محيط‌هايي با آب و هواي گرم و خشك، آب و هواي سرد و قطبي كاملاً سازگار خواهد بود.

عدم ترك خوردگي، تاب برداشتن و تغيير ابعاد:

از ديگر مزيت‌هاي چوب ترموود مي‌توان به عدم تاب برداشتن آن‌ها، عدم ترك خوردگي و غيره اشاره كرد. چوب‌هاي ترمو وود به دليل ساختار منحصر به فردي كه دارند با گذشت زمان تغيير ابعاد نمي‌دهند و همچنين سطح آن‌ها دچار ترك خوردگي نمي‌شود.

مقاومت در برابر رطوبت و آب:

چوب ترموود در برابر رطوبت و آب كاملاً مقاوم بوده و تغيير شكل نمي‌دهد. در واقع مي‌توان از اين نوع چوب‌ها براي ساخت استخر، سونا و غيره استفاده كرد. لازم به ذكر است كه استفاده از اين نوع چوب‌ها جهت اجرا كابينت‌ها، سينك‌هاي ظرفشويي و موارد ديگر بلامانع خواهد بود.

حفظ حالت طبيعي چوب:

يكي ديگر از ويژگيهاي ترموود حفظ حالت طبيعي آن‌ها مي‌باشد. چوب ترموود حالت طبيعي خود را به خوبي حفظ مي‌كند كه يكي از دلايل اصلي استفاده از آن‌ها در اجراي نماي داخلي ساختمان و طراحي داخلي ساختمان مي‌باشد.

رنگ پذيري فوق العاده چوب ترموود: 

چوب‌هاي ترموود رنگ پذيري بي نظيري دارند. در واقع اين نوع چوب‌ها رنگ را به خوبي جذب خود مي‌كنند كه مانع از ريختن رنگ و بره بره شدن آن‌ها مي‌شود، در نتيجه رنگ كردن آن‌ها به خوبي انجام مي‌شود و به كيفيت نهايي چوب مي‌افزايد.

ساب پذيري و برشكاري آسان:

چوب ترموود و ساير چوب‌ها را قبل از استفاده بايد به ابعاد مورد نظر و شكل‌هاي مورد نظر تبديل كرد، در نتيجه برش دادن آن‌ها و شكل دادن آن‌ها از ديگر كارهايي مي‌باشد كه بايد روي چوب‌ها اجرا كرد. چوب‌هاي ترموود خاصيت ساب پذيري و شكل پذيري بي نظيري دارند كه به ويژگي‌هاي آن‌ها افزوده است.

 

ميز خاطره برنزي چيست؟

۲۶ بازديد

ميز خاطره برنزي چيست؟

ميز خاطره برنزي به ميزي گفته مي شود كه از جنس برنز ساخته شده و معمولاً در گوشه سالن پذيرايي قرار مي گيرد. از اين ميز برنزي به طرق مختلفي استفاده مي شود. خيلي ها ترجيح مي دهند كه عكس هاي خانوادگي و قديمي خود را بر روي آن قرار دهند تا يادآور خاطرات خوب گذشته شود. برخي نيز بر روي آن از سماور و سرويس برنجي مي چينند و زيبايي دكوراسيون منزل خودشان را چند برابر مي نمايند. برخي نيز با اشياي قديمي و آنتيك سعي مي كنند بر روي ميز را پر نمايند. ميز خاطره برنزي معمولاً در اكثر منازل ايراني ها استفاده مي شود. در اين مطلب سعي داريم كه چند مدل چيدمان منحصر به فرد ميز خاطره برنزي را بيان نماييم. شما مي توانيد يكي از روش هاي زير را انتخاب نماييد و يا تركيبي از چند روش مختلف را براي زيبايي بهتر ميز خاطره برنزي خود انتخاب نماييد.

 

c5_i54n.jpg

 

قاب عكس قديمي

در گذشته كه خبري از تلفن هوشمند با حافظه چند صد گيگابايتي نبود كه بتواند هزاران هزار عكس را در گالري ما نگه دارد. در آن زمان به عكس ها هم احترام مي گذاشتند! زيرا گرفتن عكس و روند ظاهر و چاپ آن يك پروسه واقعاً طولاني و پر هزينه بود. تعداد عكس ها و موقعيت هاي مناسب براي گرفتن عكس نيز محدود بود، بنابراين عكس ها بسيار گران قيمت بودند. يكي از ويژگي هاي بارز عكس هاي قديمي ، قاب خاص عكس ها بود. به طوري كه در هر قاب يك عكس به طور جداگانه براي قرار دادن وجود داشت. اين امر باعث مي شد كه اين عكس ها ارزشمند تر از به نظر برسند. شما مي توانيد خاص ترين عكس خود را در يك قاب عكس قديمي قرار داده و روي ميز خاطره برنزي قرار دهيد. اين روش تزئين ميز خاطره برنزي يكي از متداول ترين روش ها براي تزئين مي باشد.

سماور برنجي زغالي

سماور برنجي زغالي همنشين قديمي ما ايرانيان مي باشد. كمتر خاطره خوشي را مي توان يافت كه سماور برنجي زغالي نقشي نداشته باشد. سماور برنجي زغالي نمادي از اصالت و تاريخ و زيبايي مي باشد. شما با سماور برنجي زغالي خاطره هاي خوش گذشته را به خانه هاي كوچك امروزي مي آوريد. بي شك قرار دادن سماور برنجي زغالي زيبايي سنگيني را به ميز خاطره برنزي شما مي بخشد. استفاده از ترمه بر روي ميز خاطره برنزي و قرار دادن سماور برنجي زغالي به همراه سرويس آن مي تواند نقش پر رنگي در زيبايي دكوراسيون منزل شما داشته باشد. استفاده از فنجان هاي كمر باريك طرح شاه عباسي نيز مي تواند اين زيبايي را بيشتر نمايد.

اگر به دنبال مكاني براي تهيه ميز خاطره برنزي و سماور برنجي زغالي هستيد، بي شك فروشگاه برنز نوين مي تواند انتخاب بسيار مناسبي باشد. فروشگاه برنز نوين در كنار ديجي كالا جزو بهترين فروشگاه هاي برنز و برنج هستند. ضمناً به اين نكته نيز اشاره نمايم كه فروشگاه برنز نوين به صورت كاملاً تخصصي در زمينه فروش ظروف و دكوري هاي برنزي و برنجي فعاليت مي نمايد.

شمع

در اصول فنگ شويي كه مربوط به شرق مي باشد، شمع يك شيء مهم و نماد آتش به حساب مي آيد. بر طبق فلسفه چين باستان در هر فضايي كه "يين" غلبه دارد، شمع در آنجا "يانگ" ايجاد مي كند. به نوعي يك انرژي مثبتي در آن فضا ايجاد مي شود. بدين صورت استفاده از شمع و شمعدان مي تواند زيبايي ميز خاطره برنزي شما را افزايش دهد. اين افزايش زيبايي معنا دار نيز خواهد بود. همچنين براي زيبايي بيشتر مي توانيد از شمع هاي مدرن بر روي ميز خاطره برنزي خود استفاده نماييد. براي ايده هاي جديد نيز مي توانيد با چسباندن عكس هاي خود بر روي بدنه هاي شمع ها، زيبايي ميز خاطره برنزي خود را افزايش دهيد. البته رعايت نكات ايمني براي قرار دادن عكس ها در كنار شمع ها را رعايت فرماييد و در صورت امكان از شمع هاي با جداره شيشه اي براي اين منظور استفاده نماييد.

استفاده از شاخه درختان براي تزئين

يكي از زيباترين و خاص ترين نوع تزئين ميز خاطره برنزي را مي توان استفاده از شاخه درختان دانست. شما مي توانيد با شاخه هاي مناسبي كه در طبيعت به صورت خشك شده وجود دارند، نمونه هاي مناسب را براي ميز خاطره برنزي خود انتخاب نماييد. از اين شاخه هاي خشكيده مي توانيد براي به نمايش گذاشتن عكس هاي خود استفاده نماييد. براي زيبايي بيشتر، بهتر است از شاخه ها خلوت تر استفاده نماييد و سعي كنيد عكس هاي مهم و خاص خود را بر روي آن بچينيد. از شلوغ كردن بيش از حد شاخه ها و عكس ها بپرهيزيد.

ظروف و وسايل دكوري برنزي

از هر چه بگذريم از زيبايي محصولات برنزي نمي توان صرف نظر كرد. ظروف و وسايل دكوري برنزي از جمله تزئيناتي است كه نظر هر خانمي را به خود جلب مي نمايد. رنگ زرد و طلايي ظروف برنزي به خودي خود زيباست و مي تواند زيبايي ميز خاطره برنزي را بيشتر به نمايش بگذارد. تنوع در ظروف تزئيني برنزي بسيار بالاست و شما مي توانيد مناسب ترين ظروف را براي دكوراسيون منزل خود انتخاب نماييد و آن را بر روي ميز خاطره برنزي قرار دهيد. شما مي توانيد با يك ميوه خوري برنزي و يا آجيل و شكلات خوري برنزي زيبايي خاصي را به فضاي منزل خود دهيد. سايت هاي زيادي در زمينه فروش محصولات برنزي فعاليت مي كنند. حتي سايت ديجي كالا نيز نمونه هاي مختلفي از ظروف و وسايل دكوري برنزي را دارد. با وجود تقلب در ظروف برنزي، خيلي ها ترس خريد اين نوع ظروف را دارند. بهترين و مناسب ترين روش براي تهيه ظروف و وسايل دكوري برنزي را مي توان خريد از فروشگاه برنز نوين را عنوان كرد. فروشگاه برنز نوين عرضه كننده انواع ظروف و وسايل دكوري برنزي با ضمانت اصالت كالا و قيمت مناسب و ارسال رايگان به سراسر كشور مي باشد. همچنين برنز نوين داراي نماد اعتماد الكترونيكي نيز مي باشد و خيال همه را بابت ترس از خريد محصول غير اصل راحت مي كند. بي شك با وجود تنوع زياد و اطمينان سازي فروشگاه برنز نوين، كمتر كسي پيدا مي شود كه نتواند به اين فروشگاه تخصصي اعتماد نكند. آدرس اينترنتي فروشگاه برنز نوين به شرح زير مي باشد.

https://bronzenovin.com

 

آيا براي مراقبت از كرونا استفاده از شيلد ضرورتي دارد؟

۲۹ بازديد

آيا براي مراقبت از كرونا استفاده از شيلد ضرورتي دارد؟

 

بازار خريد و فروش كالاهايي كه هدف آن ها مراقبت و پيش گيري از كرونا است بسيار داغ است. در هر فروشگاهي مي توان انواع ماسكها و ضدعفوني كننده هاي الكلي را در مدل هاي گوناگون پيدا كرد. يكي از وسايلي كه براي پيش گيري بهتر در برابر كرونا معرفي شده است شيلد صورت است. وسيله ساده اي كه براي خيلي ها سوال شده است كه آيا مي تواند به ما در كاهش خطر كرونا كمكي بكند يا خير. در اين مطلب بيشتر به اين موضوع خواهيم پرداخت.

قطعا همه ما مي دانيم كه تا زمان وجود كرونا در جامعه بهتر است تا جاي ممكن در خانه بمانيم و تنها براي امور خيلي واجب بيرون برويم. اما مدت زمان دوره كرونا زيادتر از تصور خيلي از ما شده است. از طرفي نمي توان فعاليت هاي اقتصادي را تا اين مدت طولاني متوقف كرد. خيلي از ما ناچاريم براي تامين مايحتاج زندگي كار كنيم و در اين شرايط كرونايي سعي داريم در حين كار پروتكل هاي بهداشتي عنوان شده را رعايت كنيم تا در صحت و سلامتي باشيم.

گفتيم كه شيلدها كه جزو وسايل مراقبتي و ايمني پزشكي هستند به عنوان وسيله اي مهم براي پيش گيري از كرونا هم معرفي شده اند. اين وسيله ابزاري ساده است كه پيش تر در محيط هاي درماني هم استفاده مي شده است. اما امروزه و با شيوع كرونا مي تواند خطر ابتلا را تا حد زيادي پايين بياورد.  وسيله ساده اي كه از يك قسمت طلقي پلاستيكي و قطعه اي براي نگهداري آن ساخته مي شود و جلوي صورت را از بالا تا پايين پوشش مي دهد. اين وسيله با وجود اين كه از همه طرف باز است مي تواند در پيش گيري از انتقال ويروس كرونا كمك زيادي بكند.

البته كه استفاده از شيلدها به تنهايي و بدون ماسك توصيه نمي شود و بايد از آن به عنوان ابزار كمكي در كنار ماسك استفاده كرد. تركيب ماسك و شيلد به ما كمك مي كند تا خطر ابتلا به كرونا را تا حد زيادي پايين بياوريم و كمتر كنيم.

اگر جزو افرادي هستيد كه امكان رفت و آمد با اتومبيل شخصي تان را در اين زمانه خطرناك كرونايي نداريد شيلد به همراه ماسك از شما محافظت خيلي بهتري مي كند. به خصوص كساني كه با اتوبوس و مترو رفت و آمد مي كنند و ناچارند در كنار افراد زيادي باشند بهتر است شيلد داشته باشند. در محيط هايي كه مجبوريم نزديك تر با ديگران باشيم بهتر است به همراه ماسك از شيلد هم استفاده كنيم.

كساني كه در محيط هايي با تعداد كارمندان زياد و همكاران متعدد كار مي كنند نيز بهتر است هم ماسك و هم شيلد بزنند تا خطر كرونا آنان را تهديد نكند. كارمندان شركت ها و ادارات خدماتي كه روزانه با مراجعين زيادي در ارتباط و تماس هستند بهتر است شيلد هم بزنند. استفاده از اين وسيله ساده و راحت خطر را تا حد خيلي زياد و قابل توجهي كمتر مي كند.

كساني كه فاصله كمي در حين كار با ديگران دارند بيشتر از بقيه به شيلد نياز دارند. اين وسيله به همراه ماسك يك تركيب قدرتمند است كه از شما خيلي بهتر محافظت مي كند. به خصوص در اين مدت كه كروناي جهش يافته روز به روز شيوع بيشتري پيدا مي كند استفاده از شيلدها اهميت بيشتري پيدا كرده است.

شيلدها انواع و مدل هاي مختلف و متوعي دارند. يكي از متداول ترين و ارزان قيمت ترين مدل اين وسيله نوع ثابت آن است. مدلي كه روي يك قسمت پلاستيكي منحني سوار است و به كمك كش به پشت سر وصل مي شود و ثابت مي ماند. مدل ديگري كه كاربرد بيشتري هم دارد نوع متحرك است. در اين مدل بدون برداشتن آن بر روي صورت مي توان قسمت تلقي را بالا برد. با بالا و پايين بردن شيلد مي توانيد به راحتي در زماني كه نياز درايد از آن استفاده كنيد و در زمان هاي ديگر كه در محيط خلوت هستيد آن را بالا ببريد. به تازگي اين وسيله در مدل ضد بخار هم توليد مي شود. در اين مدل از اين كالا قسمت طلقي وسيله از يك طلق ضد بخار ساخته مي شود. ويژگي جالب اين طلق به شما اين امكان را مي دهد كه نگران بخار كردن قسمت طلقي نباشيد و با وضوح بتوانيد اطراف خود را ببينيد.