قيمت درب آكاردئوني آهني و مقاوم و قفل آن

۲۳ بازديد

قيمت درب آكاردئوني آهني و مقاوم و قفل آن

اگر شما از نوع هاي از قفل ها براي قيمت درب آكاردئوني آهني و مقاوم خود استفاده كنيد ضمن اينكه مي توانيد استانداردهاي مربوط به امنيت را بالا ببريد قادر خواهيد بود قفل هاي آن ها را نيز عوض كنيد. دقت داشته باشيد كه اين نوع از قفل ها معمولا به دو صورت وجود دارند، شما بايد بدانيد كه هر دوي اين قفل ها بايد به صورت همزمان باز و بسته شوند چرا كه در غير اين صورت نمي توانيد درب اصلي را باز كنيد. شما همچنين ميتوانيد از يك قفل سوم هم در اين زمينه بهره مند شويد كه ميشه گفت بايد حين ساخت و سفارش اين موضوع را به سازنده اعلام كنيد تا جاي لازم را در نظر داشته باشد. قيمت درب آكاردئوني آهني و مقاوم در اصطلاح حفاظ هايي دارد كه به صورت مشبك هستند و جنس آن ها نيز از آهن است و به عنوان يك حائل امنيتي مورد استفاده قرار مي گيرند.

نصب قيمت درب آكاردئوني آهني و مقاوم

در نهايت مي توان گفت كه نصب قيمت درب آكاردئوني آهني و مقاوم كاري آسان است اما شما نميتوانيد آن را خودتان و بدون مشورت يك متخصص انجام دهيد. بهترين كاري كه در اين زمينه مي توانيد بكنيد اين است كه از فردي كه در اين زمينه متخصص است كمك بگيريد و همچنين بهترين نوع اين درب ها را براي ساختمان خود انتخاب كنيد.

جوش هايي كه در اين نوع درب ها انجام مي شود معمولا جوش تحت گاز دي اكسيد كربن است كه در صنعت هاي آهن از باكيفيت ترين هاست. شما ميتوانيد از فردي كه در اين زمينه اطلاعات كافي را دارد خريد خود را انجام دهيد و ضمن اينكه قيمت درب آكاردئوني آهني و مقاوم خود را متناسب با ساختمان انتخاب مي كنيد، هر آنچه بدان نياز داريد نيز به شما گفته خواهد شد.

قيمت حفاظ پنجره آهني و فرفورژه و ساده كافه اي

اصطلاح كافه اي به حفاظ هايي گفته مي شود كه يه نوعي محافظتي به شمار مي آيند. اين نوع حفاظ هاي نيمه پاييني پنجره ها را پوشش مي دهند و براي طبقات بالايي ساختمان كه نياز به ايجاد امنيت بيشتري دارند بيشتر مورد استفاده هستند. اين نوع حفاظ ها همچنين براي جلوگيري از مشكلات احتمالي ميتواند يكي از بهترين گزينه هاي شما باشد. قيمت حفاظ پنجره آهني و فرفورژه و ساده كافه اي از سايرين بيشتر است.

نصب نوع ها حفاظ پنجره و قيمت حفاظ پنجره آهني و فرفورژه و ساده

چرا آهن؟

همانطور كه ميدانيد، يكي از مستحكم ترين ابزاري كه ميتوانيد از آن در ساخت خانه خود استفاده كنيد اهن است. تاكنون اما براي حفظ امنيت خود و خانواده تان چه مقدار هزينه كرده ايد؟ اين صرفه هزينه در واقع يك كار هوشمندانه است چرا كه شما توسط آن امنيت هرآنچه كه در خانه داريد را مورد بررسي قرار دهيد. نكته اي كه بايد در اين بخش بدانيد اين است كه قيمت حفاظ پنجره آهني و فرفورژه و ساده آهني بسيار مناسب است و همين امر هم باعث مي شود كه استفاده از آنها به عنوان راهي براي برقراري امنيت روز به روز بيشتر شود. قيمت گذاري اين نوع حفاظ ها ميشه گفت با توجه به پنجره شما انجام خواهد شد و براي پنجره هاي بزرگتر به طور قطع بيشتر خواهد بود. موادي كه در ساخت اين نوع حفاظ ها مورد استفاده قرار مي گيرند به صورت كيلويي قيمت گذاري خواهند شد. مدل حفاظ و همچنين تراكم آن ها هم مي تواند قيمت را تحت تاثير قرار دهد.

قيمت نرده روي ديوار

بدون شك شما هم يك مقدار بودجه خاصي براي حفظ خود در نظر گرفته ايد. با توجه به شرايط اقتصادي كنوني، قيمت يكي از مهم ترين نكاتي است كه شما بايد در استعلام  قيمت نرده روي ديوار  به آن دقت كنيد. مانند هر چيز ديگري هم، زماني كه پاي پول در ميان باشد شما بايد بتوانيد كالايي را انتخاب كنيد كه هم قيمت مناسبي دارد و هم اينكه شما ميتوانيد كيفيت آن را تضمين كنيد. در نهايت گفته مي شود كه هرچقدر بتوانيد هزينه بيشتري را براي قيمت نرده روي ديوار  كنار بگذاريد، كيفيت و همچنين تنوع خريد شما هم بيشتر خواهد شد. البته بايد بدانيد كه هزينه هاي زياد هم در اين زمينه مناسب نخواهد بود. برخي اوقات، ساده ترين حفاظ ها هم ميتوانند كارايي خوبي براي شما داشته باشند.

براي مشاوره با كارشناسان حفاظ سازه در تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري آفتاب

 

 

https://www.liveinternet.ru/users/muhammadzaid2/post486389495/

https://muhammadzaid1.blogspot.com/2021/08/blog-post_23.html

https://all4webs.com/muhammadzaid/158617401576157517401740-1608-?35292=39468

https://app.box.com/s/c0aem6r18m8j00l1lwf2hmjw1nk7up5e

https://turkeygoat2.bloggersdelight.dk/2021/08/24/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d9%81%d9%84%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%81%d9%88%d8%b1%da%98%d9%87/

https://edukite.org/activity/p/1519433/

http://worldandus.co.uk/activity/p/176004/

http://offpageseo2000.weebly.com/ggggg/8667774

https://muhammadzaid614600530.wordpress.com/2021/08/24/%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%88-%d8%aa%d9%86%d9%88%d8%b9-%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d9%81%d9%84%d8%b2%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%81%d9%88%d8%b1%da%98%d9%87/

 

چگونه در فضاي كم آسانسور نصب كنيم؟

۲۱ بازديد

ساكنين بعضي ساختمان هاي قديمي به علت موقعيت مكاني ساختمان و خوش نقشه بودن آن حاضر نيستتد كه خانه خود را فقط به علت اينكه آسانسور ندارند تعويض كنند در اين شرايط بهترين گزينه، نصب آسانسور است اما در اين ميان بسياري از ساختمان ها فضاي كافي براي نصب آسانسور را ندارند و اين سوال براي آن ها مطرح است كه چگونه در فضاي كم آسانسور نصب كنيم؟

آسانسور مانا با متخصصين حرفه اي و با تجربه، نصب آسانسور در ساختمان هاي فاقد آسانسور و نصب آسانسور در بيرون ساختمان قديمي در استان تهران را امكان پذير كردند. گروه آسانسور مانا با بررسي شرايط پلكان ساختمان نصب آسانسور در فضاي كم را امكان پذير مي كنند. مشتريان عزيز مي توانند براي دريافت اطلاعات بيشتر با شماره هاي زير تماس بگيرند.

نصب آسانسور در فضاي كم

همشهريان عزيز با برررسي و تشخيص متخصصين حرفه اي شركت مانا آسانسور در تهران امكان نصب آسانسور در فضاي كم وجود دارد.

خيلي از افرادي كه در ساختمان هاي فاقد آسانسور زندگي مي كنند، بارها و بارها تصميم به نصب آسانسور مي گيرند اما بدون مشورت با شركت و كارشناس متخصص به علت كمبود فضا از نصب آن منصرف مي شوند. در اين شرايط به خصوص كه با كمبود جا براي نصب آسانسور روبرو هستيد از چند متخصص شركت معتبر آسانسور سوال بپرسيد و مشورت بگيريد.

متخصصين آسانسور مانا  asansormana.com با ارائه انواع خدمات تضميني به صورت ?? ساعته و شبانه روزي به مشتريان خود مي باشند توانستند كه پس از چندين سال سابقه كاري حرفه اي، نام حرفه اي از خود به جا بگذارند.

همانطور كه مي دانيد اين روز ها انواع مختلفي از آسانسور مورد استفاده قرار مي گيرند و با توجه به شرايط ساختمان، مي توان آن را با دريافت مجوز و تاييد متخصصين، در بيرون ساختمان نضصب كرد و يا از ابعاد كوچك و استاندارد آن استفاده كرد. از اين رو ديگر نگران نصب آسانسور در ابعاد كم نباشند كافيست كه انجام اين كار را به يك شركت معتبر نصب آسانسور بسپاريد.

از آن جايي كه بر اساس مقررات ملي ساختمان حداقل فضاي مورد نياز براي نصب آسانسور در ساختمان هاي فاقد آسانسور ??? در ??? است و در اندازه هاي پايين تر از ??? در ??? قابل اجرا نيست بايد پيش از هر كاري يك شركت معتبر نصب آسانسور در شهر خود بيابيد و با خيالي آسوده انجام كار را به تيم مهندسين مجرب آن بسپاريد تا از نتيجه حاصل از آن رضايت خاطر داشته باشيد.

نصب آسانسور در فضاي كم ويلا و خانه هاي دوبلكس

خانواده هايي كه در خانه هاي قديمي دوبلكس زندگي مي كنند و به مرور زمان استفاده از پله برايشان سخت و طاقت فرسا مي شود و از طرفي با توجه به نقشه خانه فكر نمي كنند كه امكان نصب آسانسور در فضاهاي كم هم وجود دارد. مي توانيد از آسانسور هاي خانگي كوچك و يا به اصطلاح هوم لييفت استفاده كنند. مي توانيد در اين زمينه از مشاوره هاي با تجربه بهترين شركت آسانسور در تهران (آسانسور مانا) استفاده كنيد و بهترين نقطه از منزل را براي نصب آسانسور انتخاب كنيد.

اين آسانسور ها مناسب خانه هاي و ويلاهاي دوبلكس جديد و قديمي است و به علت ابعاد كم و ساده كردن جابجايي ميان طبقات خانه براي افراد سالمند طرفداران بسياري دارند.

كاهش آلارم كاذب در دوربين مداربسته

۲۳ بازديد

كاهش آلارم كاذب در دوربين مداربسته

 

آلارم هاي كاذبي كه به صورت پي در پي در يك سيستم  دوربين مدار بسته  اتفاق مي افتند مي توانند مزاحمت فراواني ايجاد كنند. براي مثال تصور كنيد كه اين امر چه مقدار مي تواند در نيمه شب و هنگامي كه خواب هستيد آزار دهنده باشد. همچنين اين امر باعث مي شود تا تشخيص آلارم واقعي از كاذب نيز دشوار باشد. اكثر آلارم هاي كاذب در سيستم هاي نظارت تصويري ناشي از خطاي كاربري است و 97? از تمام آلارم ها غيرواقعي خواهند بود. حال سوال اينجاست كه چگونه مي توان ميزان اين آلارم ها را كاهش داد.
معمولا آلارم هاي كاذب بر اثر فعالسازي قابليت هاي پردازش تصوير همچون تشخيص نفوذ، تشخيص عبور از خط و ... اتفاق مي افتند. به همين دليل در اين مطلب سعي كرده ايم كه به بررسي هر كدام به صورت جداگانه بپردازيم.

    

 

تشخيص حركت Motion Detection

كاربران اغلب تصور مي كنند كه سيستم تشخيص حركت تنها افراد يا وسايل نقليه را تشخيص مي دهد، اما متأسفانه چنين نيست، و بعضي اوقات سوژه هاي طبيعي ديگر مانند ورود حيوانات به مكان مورد نظر يا افتادن برگ درختان نيز باعث فعال شدن اين سيستم و به صدا در آمدن آلارم مي گردد. اين به اين دليل است كه دستگاه ضبط DVR تصاوير را به صورت الگوريتم ميبيند و زماني كه تغييري در اين الگوريتم رخ مي دهد DVR آن را به عنوان حركت مي شناسد.
به منظور جلوگيري از اين امر بهتر است تنظيمات مربوط به سيستم تشخيص حركت در دوربين مداربسته خود را به درستي انجام دهيد. براي مثال مي توانيد حساسيت Sensivity آن را كاهش دهيد و يا براي شرايط روز و شب هر كدام به صورت جداگانه تنظيمات را انجام دهيد. همچنين مي توانيد آن را براي مناطقي كه پر تردد است غيرفعال نماييد.

تشخيص نفوذ Intrusion detection

فرض كنيد دوربين مداربسته هايك ويژن را در جلوي درب ورودي منزل خود نصب نموده ايد و قابليت تشخيص نفوذ را براي آن فعال كرده ايد. هر بار كه سايه ابرها از روي دوربين رد مي شود آلارم به صدا در مي اآيد و شما فكر مي كنيد كه شخصي پشت در است. براي جلوگيري از اين مسئله بهتر است 4 فاكتور مهم را در نحوه تنظيمات اين قابليت در نظر بگيريد:
1.
منطقه مورد نظر
2. حد آستانه Threshold
3.
حساسيت Sensivity
4.
سايز ي كه براي سوژه در دستگاه تعريف مي كنيد
حال براي اينكه تشخيص دهيد كه مقادير هر كدام را بر چه اساسي تعيين كنيد مي توانيد ابتدا تنظيمات معمولي و ارقام پايه را براي دستگاه خود تعيين نموده و سپس بعد از چند روز به بررسي آلارم هاي رخ داده بپردازيد. براي مثال از بين آلارم هاي رخداده ي واقعي مي توانيد ابعاد سوژه هايي را كه منجر به فعال شدن آلارم مي گردند را تشخيص دهيد. همچنين با بررسي آلارم ها متوجه مي شويد كه اكثر آلارم ها بر اثر حركت حشرات نور چراغ ماشين ها و ... است بنابراين مي توانيد طبق اين موارد حد آستانه و يا حداقل زمان مورد نياز براي به صدا در آمدن آلارم را تعيين نماييد.
مورد آخري كه باقي مي ماند تعيين ميزان حساسيت يا Sensivity است كه نسبت به بقيه موارد پيچيده تر است. معمولا انتخاب عدد 30 براي آن مي تواند كافي باشد. 

عبور از خط line crossing

استفاده از قابليت عبور از خط نيز از جمله مواردي است كه منجر به ايجاد آلارم هاي كاذب مي گردد. خب سوالي كه پيش مي آيد اين است كه چرا با وجود قابليت تشخيص نفوذ، از عبور از خط استفاده كنيم كه منجر به افزايش آلارم هاي كاذب شود. خب پاسخ اينجاست كه بعضي مواقع پيش مي آيد كه فردي وارد نقطه مورد نظر شما شده و سريعا در كمتر از زمان آستانه كه در تشخيص نفوذ تعريف كرده ايد از آن خارج مي گردد. در اينجا قابليت تشخيص نفوذ با شكست مواجه مي گردد و بهتر است از قابليت ديگري مانند عبور از خط استفاده نماييد.
در اين قابليت نه تنها مي توانيد جهت ورود يا خروج سوژه را به محل تعريف كنيد بلكه مي توانيد ميزان حساسيت را نيز تعيين كنيد.

 

 

ويژگي هاي محل تصوير برداري دوربين مدار بسته

 

ويژگي هاي صحنه

كيفيت تصوير ويدئويي وابسته به ويژگي هاي صحنه از قبيل ?- سطح روشنايي صحنه، ?- ميزان اختلاف روشنايي اجسام داخل صحنه با پس زمينه، ?- وجود يا عدم وجود تداخل يا پوشيدگي اجسام داخل صحنه با پس زمينه، ?- متحرك يا ثابت بودن اجسام درون صحنه. اين عوامل توانايي سيستم ويدئوي حفاظتي در رهگيري، جهت يابي، شناسايي يا تشخيص اجسام و افراد داخل صحنه را تعيين مي كنند. همان طور كه بعداً در مورد آن توضيح خواهيم داد، شدت روشنايي ايجاد شده توسط نور خورشيد، نور ماه يا منابع مصنوعي و ميزان تمايز موجود ميان صحنه و پس زمينه آن نقش مهمي در انتخاب لنز و تجهيزات مكمل دارند.

ابعاد هدف تحت رد يابي

توانايي ناظر در پيدا كردن اجسام علاوه بر شدت روشنايي و تمايز بين اجسام درون صحنه و پس زمينه،تحت تاثير ابعاد اجسام داخل ميدان ديد دوربين قرار مي گيرد. تجهيزات ويدئويي در سيستم ويدئويي با توجه به كاربرد سيستم تعيين مي شوند. به عنوان مثال ?-پيدا كردن هدف يا تحرك در صحنه، ?- تعيين جهت هدف، ?- تشخيص نوع هدف در صحنه(هدف بزرگسال است يا كودك، خودروي سواري است يا كاميون؟) ? – شناسايي هدف ( هويت شخص، نوع كاميون يا خودرو دقيقاً چيست؟).

ايجاد چنين ويژگي هاي وابسته به وضوح تصوير، ميزان ايجاد تمايز بين هدف و صحنه و نرخ سيگنال به نويز (S/N) و استاندارد تصاوير ويدئويي سيستم ويدئويي (SECAM&PAL,NTSC) است. در صحنه هاي معمولي به طور متوسط در هر ?.? درجه از ميدان ديد مي توان يك هدف را تشخيص داد. در شكل و جدول زير به طور خلاصه تعداد خطوط لازم براي پيدا كردن، جهت يابي، تشخيص يا شناسايي هدف در يك تصوير تلويزيوني نشان داده شده است. در شرايط نوركم، تمايز ناچيز هدف و صحنه، حركت سريع دوربين يا هدف و پس زمينه پيچيده تعداد خطوط تلويزيوني بايد زياد شود.

 

خطوط تلويزيوني و اطلاعات قابل استخراج از آنها

 

اطلاعات

حداقل تعداد خطوط تلويزيوني

رهگيري

?±?.??

جهت يابي

?.?±?.??

تشخيص

?±?.?

شناسايي

?.?±?.?

 

 

بازتاب پذيري

بازتاب پذيري اجسام به شدت تحت تاثير مواد تشكيل دهنده و ويژگي هاي سطحي آن قرار دارد. در جدول زير نمونه هايي از بازتاب پذيري اجسام و مواد قابل مشاهده توسط دوربين هاي حفاظتي گردآوري شده اند.

از آن جايي كه عملكرد دوربين تحت تاثير ميزان نور باز تابش شده از صحنه قرار دارد تشخيص اين موضوع كه اجسام درون صحنه ميزان قابل توجهي از نور را بازتابش مي كنند، اهميت زيادي دارد زيرا موادي كه توانايي بازتابش بالايي دارند تصاوير شفاف تري را ايجاد مي كنند. براي تشخيص يك جسم در ميان اجسام ديگر، اجسام بايد از نظر باز تابش نور، رنگ و شكل نسبت به هم تفاوت داشته باشند. بنابراين اگر يك جعبه ي قرمز رنگ در جلوي ديوار سبز رنگي قرار داده شود و هر دوي آنها باز تابش نور و شكل يكساني داشته باشند، در صورت استفاده از دوربين سياه – سفيد به علت يكسان بودن باز تاب پذيري ديوار سبز رنگ و جعبه ي قرمز، تشخيص دادن جعبه از ديوار امكان پذير نخواهد بود. اين مثال مزيت استفاده از دوربين هاي رنگي و بازتاب پذيري آنها نسبت به دوربين هاي سياه – سفيد را نشان مي دهد. با استفاده از مزيت تشخيص رنگ در دوربين هاي رنگي در شرايطي كه بازتاب پذيري جعبه ي قرمز و ديوار سبز يكسان باشد، دوربين رنگي مي تواند تفاوت بين رنگ هاي قرمز و سبز را تشخيص دهد. تشخيص ويژگي هاي صحنه به واسطه ي وجود اختلاف ميان طيف هاي رنگي در صحنه ي رنگي نسبت به سطوح خاكستري (Gray Level) در صحنه ي سياه – سفيد آسان تر است. به همين دليل اندازه ي هدف در تشخيص آن در صحنه هاي رنگي نسبت به صحنه هاي سياه – سفيد كمتر است.

بيشتر بخوانيد: . نصب دوربين مدار بسته

باز تاب پذيري مواد معمولي

 

ماده

بازتاب پذيري (%)

برف

??-??

آسفالت

?

گچ (سفيد)

??

شن

??-??

درخت

??

چمن

??

لباس

??-??

بتون - تازه

??

بتون - قديمي

??

پنجره تميز

??

صورت انسان

??-??

چوب

??-??

ديوار رنگ شده (سفيد)

??-??

آجر قرمز

??-??

پاركينگ و خودرو

??

ساختمان آلومينيومي

??-??

 

 

تاثير حركت هدف در صحنه

تشخيص هدف متحرك در تصاوير ويدئويي آسان تر است ولي تعيين هويت آن توسط دوربين نسبت به نمونه ي بي تحرك بسيار مشكل تر است. به عنوان مثال، وضوح تصاوير صحنه هاي ساكت فيلم برداري شده توسط دوربين هاي سطح روشنايي پايين مناسب است، اما زماني كه از اهداف متحرك فيلم برداري شود تصاوير گرفته شده مبهم و تيره مي شوند. اين مسئله ناشي از پديده اي به نام تاخير (Lag) يا لكه (Smear) است. حسگرهاي حالت جامد (ICCD,CMOS,CCD) در زمان فيلم برداري صحنه هاي متحرك يا ساكن در سطوح نور معمولي تحت تاثير پديده لكه يا تاخير قرار نمي گيرند و به همين دليل تصاويري با كيفيت توليد مي كنند و برخي از حسگر هاي بهبود دهنده ي تصوير زماني كه حركت صحنه سريع مي شود يا زماني كه نور درخشنده اي در ميدان ديد لنز قرار دارد پديده ي لكه را حذف مي كنند.

نرخ پيمايش عادي دوربين (?? فريم در ثانيه) در زمان حركت خيلي سريع هدف باعث مات شدگي تصوير آن مي شود. اين مسئله شبيه حالتي است كه سرعت شاتر دوربين نسبت به سرعت حركت هدف خيلي كم باشد. تا زماني كه از نرخ پيمايش تلويزيون (?? فريم در ثانيه) استاندارد NTSC ( كميته ي ملي سيستم هاي تلويزيوني ) استفاده شود، پديده ي مات شدگي ادامه پيدا مي كند اما با استفاده از دوربين CCD با شاتر سريع مي توان تصاوير لحظه اي دوربين را بدون مات شدگي فيلم برداري كرد.

دماي صحنه

دماي صحنه هيچ تاثيري روي عملكرد حسگر هاي CCD،CMOS يا ICCD ندارد. اين حسگرها به تغييرات دمايي صحنه هيچ واكنشي نشان نمي دهند. در طرف ديگر دوربين هاي فيلم برداري مادون قرمز قرار دارند كه به تغييرات دمايي يا اختلاف دماي صحنه حساس هستند. دوربين هاي حرارتي نسبت به طيف نور قابل ديد و طيف نوري نزديك به مادون قرمز (مثل آنچه كه توسط LEDهايي مادون قرمز ساطع مي شوند) واكنش نشان نمي دهند.

حساسيت نوري دوربين هاي مادون قرمز به اين صورت تعريف مي شود: كوچكترين تغييرات دمايي صحنه كه توسط دوربين قابل تشخيص باشد.

 

 

دليل صدا دادن آسانسور شما چيست؟

۱۹ بازديد

همان طور كه مي دانيد؛ كار  كردن اغلب وسايل مكانيكي مثل آسانسور، با لرزش و يا توليد صدا همراه است و در نتيجه گاهي اوقات اين صداها باعث آزار و اذيت كردن افراد مي شود. صدا دادن آسانسور؛ در بعضي مواقع امكان دارد بسيار خطرناك باشد و به افراد هشدار دهد. از اين رو قبل از هر چيزي بايد به دنبال دليل صدا باشيد و سعي كنيد اگر ايرادي داشت؛ آن را بر طرف كنيد. در ادامه اين مقاله بلاگ با كمك آسانسور مانا بيشتر با دليل صدا دادن آسانسور آشنا مي شويد.

نازك بودن اندازه ديوار

امروزه به علل مختلفي در صنعت ساختمان سازي؛ ضخامت ديوارها را كمتر از حد معمول درست مي كنند و همين باعث صدا دادن آسانسور مي شود. از اين رو مي توان گفت كه جاي نگراني وجود ندارد و نيازي به تعمير آسانسور نيست.

آلوده بودن كفشك  هاي آسانسور  https://asansormana.com/

كفشك آسانسور وسيله  اي  است كه باعث مي شود كادر وزنه بر روي ريل و كابين آسانسور راحت تر حركت كنند. به همين دليل مي توان گفت كه كفشك در حركت آسانسور نقش بسيار مهمي را ايفا مي كند و اگر كثيف باشد؛ باعث صدا دادن آسانسور مي شود. پس از اين كه مطمئن شديد صداي آزار دهنده از كفشك است؛ بايد براي تميز كردن آن ها اقدامات لازم را انجام دهيد تا آسانسور روان  تر حركت كند و ديگر صدايي ايجاد نشود.

هنگام سرعت گرفتن آسانسور

گاهي اوقات بر اثر سرعت گرفتن؛ صداهايي از آسانسور بلند مي شود اما قبل از پيگيري براي تعمير آسانسور بايد درباره مدل سرعت گيري آن اطلاعات و آگاهي هاي لازم را به دست آوريد. در اين مورد هم امكان دارد صدا به دليل عدم تنظيم ترمز باشد كه اين صدا بيشتر در حين ايستادن آسانسور رخ مي دهد.

خشك شدن ريل هاي آسانسور

ريل  آسانسور براي هدايت كابين  آسانسور و كادر وزنه در چاه آسانسور نصب مي شود. اين ريل علاوه بر هدايت كابين آسانسور و كادر وزنه؛ وظيفه دارد تعادل را بين اجزا ايجاد كند و باعث پيشگيري از هر گونه لرزش و صدا دادن آسانسور شود. ريل آسانسور براي اين كه بتواند به نرمي و به صورت روان در چاه آسانسور حركت كند؛ نياز به روغن كاري دارد و بايد هر چند وقت يك بار آن را انجام دهيد.

تعميركاري كه هر ماه براي بازرسي از آسانسور شما مي  آيد؛ بايد هر دفعه از پر بودن روغن دان  ها اطمينان لازم را حاصل نمايند. زيرا اگر آسانسور شما به  طور مرتب و به صورت ماهيانه سرويس نشود؛ خرابي در آن به وجود مي آيد و در نتيجه باعث زياد شدن صدا و تعمير آسانسور خواهد شد.

به گفته كارشناسان بهترين مركز تعمير آسانسور اگر هيچ كدام از علل بالا باعث كم شدن صدا در آسانسور تان نشده است؛ بايد با به  كارگيري كف گردها، الكترو موتورهاي كم صدا، درام ترمز، بالانس خوب روتور، بالانس ديناميكي كوپلينگ، و… مشكل صداي آن را برطرف كنيد. معمولا بيشتر صدا  هاي ايجاد شده از آسانسور را مي  توان با سرويس كردن از  بين برد و اگر به طور مرتب مورد بررسي قرار بگيرند، كمتر با بعضي مشكلات و صدا دادن آسانسور روبروآ خواهند شد.

علل از كار افتادن آسانسور

سيستم آسانسور يك سيستم الكتريكي مكانيكي است كه از قطعات ريز و درشت بسياري تشكيل شده است. اختلال در هر يك از بخش هاي حياتي آسانسور مثل موتور آسانسور يا تابلو فرمان آسانسور منجر به از كار افتادن آسانسور و از دسترس خارج شدن سرويس دهي آن مي شود. اين اختلال ها ممكن از در بخش الكتريكي آسانسور يا در بخش هاي مكانيكي آن رخ دهد. گاهي عوامل از كار افتادن آسانسور از داخل خود سيستم آسانسور است و گاهي امكان دارد عوامل بيروني همچون قطع شدن برق باعث از كار افتادن آسانسور شود. در اين صفحه شركت آسانسور مانا قصد دارد مروري بر مهم ترين علل از كار افتادن آسانسور بيندازد و حوادث احتمالي از كار افتادن آسانسور را بررسي كند. پس تا انتها با آسانسور مانا  https://asansormana.com/   همراه باشيد.

 

سايبان فضاي باز چه كاري مي تواند براي من انجام دهد؟

۲۱ بازديد

سايبان فضاي باز چه كاري مي تواند براي من انجام دهد؟

وقتي به سايبان ها فكر مي كنم ، به سايه هاي پنجره راه راه سبز و سفيد جنگلي در دوران جواني خود فكر مي كنم كه ثابت بالاي پنجره هاي خانه مادربزرگم بودند. آيا مي دانيد كه سايبان ها به مصر باستان و سوريه برمي گردد كه مغازه داران از تشك هاي بافته شده براي سايه زدن به غرفه ها و خانه هاي بازار استفاده مي كردند؟ براي ساليان متمادي ، سايه بان به سايبان ها متكي بود تا از فضاي داخلي در برابر نور خورشيد محافظت كند و به حفظ محيط خنك در ماه هاي تابستان كمك كند. در حالي كه سايبان هاي پنجره ثابت ديگر براي خانه هاي مدرن متداول نيستند ، سايبان هاي جمع شونده هنوز براي ايجاد سايه در فضاي باز بسيار محبوب هستند.

سايبان ها به دو صورت ثابت و جمع شونده موجود هستند كه هم ظاهر و هم عملكرد بيروني خانه يا محل كار را بر عهده دارند. سايبان هاي ثابت كه از مزاياي آن مي توان به قاب محكم و طولاني مدت و حفاظت كامل از آب و هوا اشاره كرد ، بيشتر مناسب خانه ها و مشاغل تاريخي است تا خانه هاي مسكوني. تاريخ آنها طولاني و از بين رفته است و در برابر آزمون زمان و همه عناصر طبيعت مقاومت مي كند.

 

https://www.diigo.com/item/note/6r1c8/689v?k=2dc51edb7103a475c769cbac8e12c670

 

https://sites.google.com/view/easily-grow-within/home

 

سايبان هاي جمع شونده كه بر روي پنجره ها و حياط ها قابل استفاده است ، سايه اي كاربردي ايجاد مي كند و با حداقل ردپا ، جذابيت مدرن را برآورده مي كند. عملكرد آنها فراتر از يك سايبان ثابت با چندين سبك و عمليات است.

 

سايه بان پنجره ، مانند سايبان بولدسگالور سولاناي ما ، يك سايبان مينيمال است ، در طراحي آن ساده است. به عنوان اساسي ترين سايبان جمع شونده ، سايه غلتكي با دو بازوي عمودي مستقيم است كه در محل اتصال به هم چسبيده اند و اجازه مي دهد سايه گسترش يافته و عقب بكشد. پارچه مورد استفاده در اين نوع سايبان ها از اكريليك بافته شده تا پارچه لمينت شده ، براي استفاده در فضاي باز تأييد شده است و در برابر عناصر و محو شدن مقاومت مي كند. مي توان آن را به صورت دستي يا براي سيم كشي سيم كشي كرد و معمولاً گزينه اي براي افزودن يك كاپوت محافظ جداگانه براي اطمينان از يكپارچگي پارچه در طول زمان دارد. سايبان هاي پنجره ، همانطور كه از نامشان مشخص است ، پنجره ها و درهاي حياط را تزئين مي كنند ، اما مي توانند تا 18 فوت عرض داشته باشند و آنها را براي حياط هاي بيروني نيز انتخاب مي كند.

منبع : سايبان برقي منصف   https://sayehban.co/

 

https://www.pedicure.com/activity/p/439454/

 

https://www.bloglovin.com/@seomypassion12/9229079

 

 

https://hookedheartie.com/activity/p/869073/

http://mel-assessment.com/activity/p/799826/

http://ijustwanttoplaypoker.com/blog/activity/p/532277/

https://www.webtalk.co/n/35303372

https://ok.ru/profile/592882755091/statuses/153879232023315

http://y8space.com/activity-2/p/413589/

https://www.aiuextension.org/activity/p/744599/

https://hometownhomedecor.com/activity/p/467572/

 

 

 

معرفي كليد و پريز اهرمي محصول جديد ايران الكتريك

۲۵ بازديد

معرفي كليد و پريز اهرمي محصول جديد ايران الكتريك

https://iranelectric.com/wp-content/uploads/2020/12/%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D9%87%D8%B1%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg

كليد هاي اهرمي با ظاهري خاص جديدترين مدل كليد پريز ميباشد و شايد يادآور كليد و پريز هاي قديمي باشد.

كليد اهرمي ايران الكتريك را هم ميتوان با قاب هاي كلاسيك و هم با قاب هاي مدرن استفاده كرد بنابراين احتمالا بتوان اين دسته از كليد پريز ها را به عنوان محصولي مدرن و لوكس و لاكچري نام برد از اين نوع از كليد ها ميتوان در سري مكانيزم برليان استفاده كرد همچنين از قاب هاي دور سري لوكس با طرح فلورا – پارما – آركا و قاب دور مدرن ارس متال طلايي و ارس متال سيلور مونتاژ كرد. حتي ميتوان با مدل برليان از جمله برليان بژ و برليان سفيد هم ست كرد هرچند نميتوان از آن به عنوان كليد پريز ارزان ياد كرد. كليد اهرمي با ساختاري متفاوت از سري محصولات به روز دنيا ميباشد. اين محصول به زودي در فروشگاه اينترنتي ايران الكتريك قرار خواهد گرفت

 

آموزش طراحي لباس

۱۷ بازديد

آموزش طراحي لباس

 

اگر مي خواهيد در حرفه طراحي لباس كار كنيد اما فكر مي كنيد مهارت يا استعداد كافي نداريد ، ما اينجا هستيم تا به شما بگوييم "مي توانيد"

اگر لباس هاي خود را از پارچه هاي موجود در فروشگاه هاي پارچه مي خريد و مي دوزيد ، به اين معني است كه قبلاً در مورد سبك ها ، رنگ ها ، پارچه ها و جزئيات مختلف تصميم گرفته ايد. شما هنگام خريد تصميمات مشابهي مي گيريد و سبك هايي را انتخاب مي كنيد كه داراي جزئيات مورد نظر شما باشند. در واقع ، لباس هاي خود را با استفاده از مدي كه هنگام دوختن يا هنگام خريد در نظر مي گيريد طراحي كنيد.

 

عناصر طراحي لباس

دوره طراحي لباس عناصر طراحي لباس عبارتند از: خط ، فضا ، شكل ، فرم ، بافت و رنگ.

 

عناصر طراحي

جزئيات طراحي كه مي تواند براي متمايز كردن سبك شما استفاده شود عبارتند از:

شكل گردن يا يقه

طول ، شكل و آستين (با يا بدون دستبند

شكل ، طول و دامن

طول ، شكل و بالا يا بلوز

                                                   

                             

 

دوره طراحي لباس  با تركيب اين عناصر مي توان انواع بي پايان سبك ايجاد كرد. به عنوان مثال ، يقه روسري با آستين كوتاه يا يقه آستين گردن V و يقه گردن را امتحان كنيد. اين تغييرات ساده در يك بلوز يا بالا است.

            

 

دوره طراحي لباس همچنين مي توان از درزهاي شكل دهنده به عنوان عناصر طراحي استفاده كرد. اين درزها به لباس فرم و تناسب مي بخشد.

بسته به جزئيات سبك انتخاب شده ، حتي ساده ترين لباس ها نيز مي توانند متفاوت به نظر برسند. به عنوان مثال ، زير هر دو لباس به يك اندازه شبيه هستند. سبك هاي ساده و راحت با خط كمر طبيعي. اما رنگ ، چاپ و موقعيت هاي متفاوتي دارند. همانطور كه مي بينيد يكي از لباس ها آستين دارد و لباس ديگر آستين ندارد.

 

 

دوره طراحي لباس  با افزودن دامن براق ، آستين كامل يا يقه مي توانيد تنوع بي پايان در دنياي مد داشته باشيد. به طور كلي ، عناصر ساده اي كه در تركيب هاي مختلف كنار هم قرار گرفته اند ، طراحي لباس را ايجاد مي كنند. براي الهام گرفتن در ايجاد طرح هاي لباس ، مي توانيد به طرح هاي خود ، گذشته ، فرهنگ هاي ديگر ، طبيعت يا جديدترين مجلات مد نگاه كنيد.

توجه داشته باشيد كه نبايد مستقيماً از ساير طراحان كپي كنيد ، مخصوصاً اگر قصد فروش آثار خود را داريد. اما روي جزئياتي كه دوست داريد تمركز كنيد و آنها را در طراحي خود بگنجانيد. اين مي تواند شكل يقه ، تنه ، جليقه دامن يا هر چيزي باشد كه توجه شما را جلب مي كند.

لباس هاي قديمي يكي از جذاب ترين طرح هاي لباس را دارند. از آستين ها و يقه ها يا شكل دامن آنها مي توان به عنوان الهام بخش طراحي آنها استفاده كرد. لباس هاي قومي نيز جذابيت هاي زيادي دارد و به راحتي با دوخت يا ساير جزئيات تزئيني در يك تاپ يا لباس ساده تركيب مي شود. به عنوان مثال ، لباس زير زنانه يك كت و شلوار دو تكه از دهه 1920 است كه به طراحان انگيزه مي دهد. به گردن پهن و آستين هاي باريك توجه كنيد. به خصوص چين هاي سمت چپ و كمربند پاييني شكل زيبايي به لباس مي بخشد.

 

 

دوره طراحي لباس  لباس زير نيز يك كورتا است كه يك لباس سنتي مردانه در هند است. يقه و آستين معمولي دارد ، اما داراي چين هاي جانبي بسيار بسيار مدرن و يك سجاف نامتقارن است.

 

 

با استفاده از دو سبك بالا ، ما مي خواهيم دو تونيك متفاوت با استفاده از عناصر آنها ايجاد كنيم.

 

دوره طراحي لباس  تصوير سمت چپ بيشتر به مردان اشاره مي كند ، اما يقه هاي زنانه و آستين هاي باريك بيشتر از لباس هاي دهه 1920 گرفته شده است. لباس سمت راست با سجاف نامتقارن كوتاه مي شود. اين امر مستلزم برداشتن كمربند از بالاي لگن است.

 

هيچ يك از تونيك هاي طراحي شده كپي نيستند ، اما هر دو عنصر ريشه تاريخي و قومي خود را حفظ كرده اند.

 

چگونه مي توان طراحي لباس را شروع كرد

دوره طراحي لباس  چگونه مي توانيم طراحي لباس خود را شروع كنيم؟ فقط شروع به نقاشي كنيد! به مجلات نگاه كنيد ، زماني كه سلبريتي مورد علاقه خود را ديديد ، برنامه ريزي سريع داشته باشيد يا هنگام تماشاي يك برنامه تلويزيوني يا فيلم جزئيات را بنويسيد. سپس شروع به قرار دادن اين جزئيات روي يك لباس كنيد.

در اين مراحل آزمايش و خطاي زيادي وجود خواهد داشت. برخي از عناصر طراحي به خوبي با هم كار مي كنند ، برخي ديگر اينطور نيستند ، بنابراين سعي نكنيد تمام جزئيات مورد علاقه خود را در يك لباس قرار دهيد. چيزهاي زيادي وجود دارد كه ممكن است دوست داشته باشيد و ممكن است تمركز خود را از دست بدهيد.

سپس رنگ را اضافه كنيد. رنگ مي تواند يك طرح را بسازد يا خراب كند. تغيير رنگ يا تركيب رنگ مي تواند ظاهر كاملاً جديدي را براي همان مدل ايجاد كند!

به طور كلي ، تنها كاري كه بايد انجام دهيد كشيدن ، كشيدن و ترسيم كردن است. تركيبات مختلف را امتحان كنيد تا آنچه را كه واقعاً دوست داريد پيدا كنيد.

 

طراحان چگونه لباس طراحي مي كنند؟

طراحان لباس روندهاي مد را مطالعه مي كنند ، طرح هاي لباس و لوازم جانبي را ترسيم مي كنند ، رنگ ها و پارچه ها را انتخاب مي كنند و بر توليد نهايي طرح هاي خود نظارت مي كنند. توليدكنندگان نساجي از اين گزارش روند براي شروع طراحي پارچه ها و الگوها استفاده مي كنند در حالي كه طراحان مد شروع به طراحي طرح هاي اصلي مي كنند.

 

براي طراحي لباس به چه دانش نياز داريد؟

سن ، جمعيت ، مراحل زندگي ، شغل ، عشق ، دوست نداشتن ، شخصيت ، فعاليتها ، ارزشها و سيستم اعتقادي را در نظر بگيريد. هرچه دقت شما بيشتر باشد ، بهتر است. هنگام انتخاب محصول خود ، برعكس عمل كنيد. تصميم نگيريد كه مي خواهيد چه چيزي را طراحي كنيد و سپس بيرون برويد و به دنبال مشتري براي آن باشيد. از ابتدا لباس هاي مورد نظر خود را با سليقه و خلاقيت موجود طراحي كنيد.

 

طراحان لباس كجا لباس هاي خود را طراحي مي كنند؟

اكثر طراحان مد براي فروشگاه ها

 

آشنايي با حفاظ نرده بالكن فرفورژه

۲۱ بازديد

آشنايي با حفاظ نرده بالكن فرفورژه

شما هم ميدانيد كه يكي از راه هايي كه ميتواند توسط آن از ساختمان خود محافظت كنيد، به ويژه اگر ساختمان شما داراي تراس و يا بالكن است استفاده از نرده هاست. با اينكه تصور مي شود كه استفاده از نرده به اندازه استفاده از انواع دوربين هاي مداربسته موثر نيست اما باز هم شما نميتوانيد نقش آن ها را در حفظ امنيت ناديده بگيريد. آنچه كه بايد بدانيد اين است كه استفاده از انواع حفاظ نرده بالكن فرفورژه به شما كمك خواهد كرد كه امنيت را براي خانه و ساختمان خود ايجاد كنيد.

انواع حفاظ نرده بالكن فرفورژه

شما ميتوانيد از انواع حفاظ نرده بالكن فرفورژه براي اين كار استفاده كنيد. دقت داشته باشيد كه حفاظ نرده بالكن فرفورژه هم مانند نرده هاي بخش هاي ديگر متفاوت هستند و مي توانند مانند نرده ديوار شامل انواع بسيار زيادي باشند. آنچه كه بايد بدانيد اين است كه استفاده از حفاظ نرده بالكن فرفورژه به شما چه كمكي خواهد كرد. اين نرده ها در واقع در عين اينكه امنيت را براي شما ايجاد خواهند كرد اما بايد بدانيد كه نكته مهم اين است كه اين نوع نرده ها در واقع براي تراس و بالكن مورد استفاده هستند و اين تراس و بالكن هم در معرض ديد همگان قرار دارد. آنچه كه بايد بدانيد اين است كه در عين زيبايي بتوانيد امنيت را نيز براي خانه خود ايجاد كنيد.

حفاظ نرده بالكن فرفورژه به شكل نيزه

يكي از انواع حفاظ هايي كه ميتوانيد به عنوان حفاظ نرده بالكن فرفورژه از آن استفاده كنيد انواعي است كه مانند يك نيزه زار خواهند بود و شما ميتوانيد ارتفاع آن ها را عوض كنيد. دقت داشته باشيد كه اين نوع نرده ها در عين حال اينكه به شما يك نماي زيبا خواهند داد به شما اين امكان را مي دهند كه كار خود را در اين زمينه انجام دهيد و به راحتي هرآنچه كه بايد را داشته باشيد. دقت كنيد كه نه تنها براي خانه، بلكه ميتوانيد براي ساختمان هاي تجاري نيز از آنها استفاده كنيد. دقت داشته باشيد كه شايد مهمترين بخش در انتخاب يك خانه و ساختمان تجاري همين امنيت باشد پس حفاظ نرده بالكن فرفورژه از اهميت بسياري برخوردار است.

آشنايي با انواع درب فرفورژه پاركينگ ( ورودي)

درب فرفورژه پاركينگ ( ورودي) امروزه از انواع مختلفي در ها استفاده مي شود كه شايد مهم ترين استفاده از آن ها در درب هاي ويلاها باشد.

آيا شما هم با انواع درب فرفورژه پاركينگ ( ورودي) آشنايي داريد و مي دانيد كه از چه جنس هايي ساخته مي شوند؟

درب فرفورژه پاركينگ ( ورودي) هم ميتواند از جنس آهن باشد و هم از جنس چارچوب هاي چدني و يا فرفورژه.در اين بخش با ما همراه شويد تا شما را با انواع درب فرفورژه پاركينگ ( ورودي) آشنا كنيم.
درب هاي حياطي فرفورژه از چارچوب هايي ساخته شده اند.كه شكل ظاهري آن ها را برخلاف انواع درب هاي مدرن پيچيده تر مي كند.البته اين نوع درب ها معمولا براي ساختمان ها استفاده دارند و متفاوت از درب هاي پاركينگ هستند.

انواع درب فرفورژه پاركينگ ( ورودي)

همانطور كه ميدانيد، صنعت حفاظ آهني و نرده سازي در ايران پيشرفت بسيار زيادي داشته  است.

و به يك صنعت مجزا تبديل شده است كه به صنعت توليد گل نرده و همچنين درب هاي فرفورژه ويلايي معروف است.اين صنعت در ايران پيشينه اي قديمي دارد.در زماني هاي قديم با ريخته گري و همچنين شكل دادن به آهن انواع درب ها از جمله درب هاي ويلايي ساخته مي شد.اما امروزه اين كار توسط كارگاه ها و كارخانه هاي بزرگ صنعتي انجام مي شود.در زمان هاي گذشته براي اينكه بتوانند درب هاي حياطي فرفورژه را بسازند ابتدا ميله هاي آهن را در كوره هاي بزرگي قرار مي دادند تا آب شوند و گداخته شوند.اين كار براي ساخت درب هاي ويلايي هم انجام مي شود.البته انواع درب حياط يكي نيست و شما ميتوانيد انواع مختلفي از آن ها را مشاهده كنيد.كه در واقع براي ويلاها مورد استفاده قرار مي گيرند.بايد بدانيد كه انواع مختلف درب پاركينگ ويژگي هاي متفاوتي دارند و همين هم باعث مي شود .كه استفاده از آن ها در مناطق مختلف متفاوت باشد . شما ميتوانيد هم از درب هاي چوبي و هم از درب هاي فلزي به عنوان درب فرفورژه پاركينگ ( ورودي) استفاده كنيد

براي استعلام قيمت و مشاوره ,  با كارشناسان فرفورژه آنلاين تماس باشيد

 

منبع : خبرگزاري ايسنا

 

 

كار نكردن كنترل تلويزيون و دلايل پشت پرده!

۲۱ بازديد

كار نكردن كنترل تلويزيون و دلايل پشت پرده!

كنترل وسيله بسيار كاربردي و نه چندان پيچيده ايست كه به كمك آن مي توان تلويزيون مور نظر اعم از تلويزيون، كولر گازي، رسيور و ... را كنترل و استفاده كرد. اما قطعا براي شما هم پيش آمده كه با زدن دكمه هاي ريموت كنترل، هيچ پاسخي از تلويزيون خود دريافت نكرده و نگران شويد كه چرا ريموت كنترل كار نمي كند ؟ و مشكل از كنترلر است يا تلويزيون؟

در اين مطلب از سرويس تي وي به بررسي 3 دليل كار نكردن كنترل تلويزيون مي پردازيم و همينطور نحوه بررسي ريموت كنترل تلويزيون و ... را براي اطمينان از سلامت كنترل به شما آموزش خواهيم داد. با ما همراه باشيد تا در سري بعد كار نكردن كنترل تلويزيون خود قادر به بررسي سريع اشكال و حل كردن آن باشيد.

اگر براي حل كردن اشكال كولر گازي خود به كمك كارشناس نياز داريد، همين حالا درخواست تعمير خود را به صورت آنلاين ثبت كنيد تا كارشناسان حرفه اي و مجرب سرويس تي وي در سريع ترين زمان ممكن، براي هماهنگي با شما تماس بگيرند.

دليل كار نكردن كنترل تلويزيون

اصولا بيشتر ريموت كنترل يا كنترلرهاي لوازم اطراف ما با كمك امواج مادون قرمز كار مي كنند و از اين طريق است كه با تلويزيون ديگر ارتباط برقرار مي كنند. وقتي شما يك ريموت كنترل را به سمت تلويزيون گيرنده نشانه مي رويد و دكمه آن را مي فشاريد و اتفاقي نمي افتد، مطمئن مي شويد كه ريموت كنترل كار نمي كند و از خود خواهيد پرسيد كه چرا كنترل تلويزيون يا كولر گازي كار نمي كند ؟

پاسخ اين سوال شما را مي توان در 3 دليل كار نكردن ريموت كنترل خلاصه كرد:

تمام شدن باطري ريموت كنترل

خرابي ريموت كنترل

مشكل در برد تلويزيون گيرنده

1- همه شدن باطري ريموت كنترل

امكان دارد دليل كار نكردن كنترل هوشمند تلويزيون سامسونگ يا ال جي شما بسيار ساده باشد. قبل از آنكه كلافه شده و ريموت كنترل تلويزيون يا كولر گازي خود را با ضربات محكم دست بشكنيد، بايد باتري هاي آن را بررسي كنيد كه همه نشده باشند. باتري هاي جديد را در كنترل قرار داده و مجددا بررسي كنيد. توجه كنيد كه بيشتر افراد به سراغ باتري هي قديمي مي روند كه از سلامت آن ها و كاركرد 100% آن ها هم هيچ اطميناني ندارند. بايد از يك جفت باتري استفاده نشده براي اينكار كمك بگيريد. اگر اشكال همچنان پابرجا بود بايد گزينه هاي بعدي را بررسي كنيد.

2- خرابي ريموت كنترل

كنترل را به سمت يك راديو روشن نشانه مي رويم و يكي از دكمه هاي كنترل را مي فشاريم. اگر صداي نويز از بلندگوي راديو شنيديد، كنترل سالم است و وگرنه كنترل خراب است.

راه مطمئن تر بررسي كنترل با دوربين است.

روش بررسي ريموت كنترل تلويزيون

اول دوربين موبايل يا عكاسي خود را روشن كرده و چشمي ريموت كنترل را روبروي دوربين قرار دهيد و يكي از دكمه ها را فشار دهيد. اگر نور بنفش يا قرمز از چشمي كنترل ساطع شد، كنترل سالم است. ولي اگر با فشار دادن دكمه كنترل اتفاقي نيفتاد و چشمي هيچ تغييري نكرد و بي رنگ بود، مطمئنا كنترل خراب است.

3- مشكل در برد تلويزيون گيرنده

اگر مشخص شد كه كار نكردن كنترل تلويزيون يا رسيور شما به علت مشكل ريموت نيست، قطعا دليل كار نكردن كنترل كولر گازي يا تلويزيون شما به مشكل تلويزيون گيرنده يعني تلويزيون يا كولر گازي يا رسيور شما مربوط است. اين مشكل مي تواند در دو بخش وجود داشته باشد.

در حالت اول چشمي تلويزيون گيرنده اشكالي دارد كه بايد بررسي كنيد چيزي مانع رسيدن سيگنال مادون قرمز كنترل به چشمي تلويزيون نشده باشد. در حالت دوم مشكل در برد الكترونيكي تلويزيون شماست كه سيگنال را دريافت نمي كند و يا آن را پردازش نمي كند. در هر صورت بايد تا با يك كارشناس ماهر براي بازديد از تلويزيون خود با سرويس تي وي  https://servictv.ir/  هماهنگ كنيد تا اشكال را به صورت اصولي و بدون آسيب به تلويزيون برطرف سازد.