كاربردي ترين مصالح براي ساختمان سازي

۲۲ بازديد

 كاربردي ترين مصالح براي ساختمان سازي

صنعت ساختمان سازي و مصالح ساختماني روز به روز در حال پيشرفت است. بلوك هاي سيماني اختصاصي سازي شده توليد مي شوند و مي توانيد متناسب با محل استفاده، بلوك هاي متفاوتي را انتخاب كنيد. لازم به ذكر است كه بلوك ها به انواع مختلفي دسته بندي مي شوند و هر يك متناسب با ويژگي هايي كه دارند از مواد اوليه متفاوتي ساخته مي شوند. يكي از مهمترين نكاتي كه در هنگام خريد بلوك بايد به آن توجه داشته باشيد را مي توان كيفيت بلوك ها دانست. طبيعتا در صورتي كه مواد اوليه به درستي با يكديگر مخلوط شده و از دستگاه هاي مناسب براي ساخت بلوك استفاده شود كيفيت محصولات نيز بالاتر خواهد بود. قيمت سيمان از جمله مهمترين موارد حائز اهميت است و توصيه مي كنيم كه تنها قيمت را ملاك خريد خود قرار ندهيد و مصالح شركت هاي مختلف را بر حسب كيفيت مقايسه كنيد. اما قبل از هر چيزي بهتر است با انواع بلوك ها آشنايي داشته باشيد تا امكان انتخاب بهترين مورد وجود داشته باشد. كارشناسان مجرب و باتجربه شهر بتن با كليه سلايق مردم آشنايي داشته و به همين دليل خدمات مناسب را در اختيارتان قرار خواهند داد. در ادامه با ما باشيد:

 

كيفيت شهر بتن

كيفيت حرف اصلي را در محصولات بتني خواهد زد و در هنگام خريد حتما بايد به اين مورد دقت داشته باشيد. شهر بتن از بهترين و باكيفيت ترين مصالح براي ساخت بلوك سبك و كليه محصولات خود استفاده مي كند. توجه داشته باشيد كه محصولات اين شركت در درجه بندي هاي مختلف ارائه شده اند و مي توانيد از ميان آنها بهترين مورد را انتخاب كنيد.

 

 

b2_7wso.jpg 

انواع بلوك ساختماني

بلوك هاي ساختماني تنها در بلوك هاي قديمي خلاصه نمي شوند و امروزه شاهد ارائه انواع اقسام مختلف بلوك ها هستيم. يكي از اصلي ترين مواردي كه سبب تمايز بلوك ها شده، كيفيت و خلوص بلوك است. در صورتي كه يكي از مواد اوليه بلوك كمتر از حد مشخص شده باشد طبيعتا كيفيت محصول نيز پايين تر خواهد بود. شكل كلي بلوك از ديگر مواردي است كه سبب تمايز بلوك ها خواهد شد. برخي از بلوك ها داراي محفظه هايي بر روي خود هستند و برخي ساختاري يك تكه دارند. در حالت كلي نيز انواع بلوك ها به دو نوع سنگين و سبك دسته بندي مي شوند كه بلوك هاي سبك امروزه مورد توجه بسياري قرار گرفته اند. شايد اندازه بلوك برايتان مهم باشد، بلوك ها از نظر اندازه نيز با يكديگر تفاوت دارند. شركت ما اقدام به توليد انواع اقسام بلوك هاي مختلف كرده و مي توانيد با كيفيت ترين ها را از آن خريداري نماييد. همچنين مي توانيد اقدام به خريد سيمان رنگي نماييد.

 

بلوك aac چه ويژگي هايي دارد؟

يكي از پركاربردترين انواع بلوك ها را مي توان بلوك aac دانست. اين نوع بلوك ها از جمله بلوك هاي سبك به شمار مي روند و به دليل ساختار بدون درز و شياري كه دارند در بخش هاي مختلفي از ساختمان مورد استفاده قرار مي گيرند. قيمت بلوك سيماني به دليل اينكه از موارد مختلفي تشكيل شده و قيمت سيمان و قيمت بتن آماده متغيير است متفاوت خواهد بود. اين بلوك ها داراي ذرات هوا در داخل خود است و به همين دليل به عنوان عايق حرارتي و صوتي نيز از آن استفاده مي شود. بلوك هاي aac در اندازه هاي مختلف توليد و ارائه مي شوند و اصلي ترين متغير آن، ميزان ضخامت بلوك است كه مقاومت ديوار را نشان مي دهد. البتا بلوك aac را نمي توان براي ديوار هاي باربر استفاده كرد چرا كه مقاومت و استحكام پاييني داشته و ممكن است تحمل فشار زياد را نداشته باشد.

 

 

 

 

قيمت بلوك aac

قيمت بلوك aac به موارد مختلفي بستگي دارد و به همين دليل نمي توان رقم خاصي براي آن در نظر گرفت. در حالت كلي بلوك هاي aac به دليل مواد اوليه و همچنين پروسه زمان بري كه براي توليد دارند ميزان قيمت بالايي هم با توجه به قيمت امروز سيمان خواهند داشت و در صورتي كه تمايل به خريد آنها داشته باشيد هزينه بيشتري از بلوك هاي معمولي بايد پرداخت كنيد. اما گران بودن قيمت بلوك ها به دليل كيفيت بالا و كاربردي كه دارند با توجه به قيمت سيمان معقول است و مي توانيد براي بسياري از مصارف ساختماني خود اقدام به خريد آنها نماييد. شركت هاي مختلف قيمت هاي متفاوتي براي محصولات خود در نظر مي گيرند و شهر بتن به منظور جلب رضايت مشتريان خود، اقدام به ارائه محصولات با بهترين قيمت ها نموده است و مي توانيد باكيفيت ترين محصولات را با قيمت هاي مناسب خريداري كنيد. پيشنهاد ما به شما بررسي قيمت روان كننده و قيمت زودگير كننده است.

 

نيوجرسي چيست؟

نيوجرسي شايد كمتر به گوشتان خورده باشد اما اين نوع سازه بتني كه مي توان آن را در زمره بلوك ها قرار داد از جمله اقلام پركاربرد به شمار مي روند. تابحال به جداكننده هاي اتوبان توجه كرده ايد؟ سازه هاي بتني كه اتوبان را به دو بخش رفت و برگشت تقسيم ميكنند نيوجرسي ناميده مي شوند. نيوجرسي ها كاربردهاي ديگري نيز دارند. اين نوع بلوك ها براي مشخص كردن حد و مرز، مشخص كردن زمين پلمپ شده، جدا كردن بخش هاي مختلف و... نيز استفاده مي شوند. به عبارتي؛ نيوجرسي ها بلوكي هستند كه به صورت تكي مورد استفاده قرار گرفته و نقش ديوار كوتاه را خواهند داشت. قيمت نيوجرسي بتني تحت تاثير عوامل متعددي است كه اصلي ترين آن ميزان كيفيت كار است. نيوجرسي هاي بتني ساختاري بسيار مقاوم‌دارند و به همين دليل محبوبيت بسياري در ميان مردم كسب كرده اند. نيوجرسي ها را مي توانيد در انواع اندازه هاي مختلف مشاهده كرده و متناسب با نياز خود نسبت به خريد اقدام كنيد.

 

 

 

قيمت نيوجرسي

نيوجرسي در حالت كلي به دو نوع بتني و پلي اتيلني دسته بندي مي شود كه نوع بتني آن بسيار مقاوم تر از نوع پلي اتيلني است. نيوجرسي هاي پلي اتيلني براي پروژه هاي موقت مورد استفاده قرار مي گيرند. قيمت نيوجرسي هاي بتني تحت تاثير عوامل متعددي است از جمله قيمت سيمان امروز و اصلي ترين عامل تاثيرگذار، ميزان كيفيت كار است. در ساخت نيوجرسي پس از قالب بندي بتن در داخل قالب ريخته مي شود و حتما بايد بتن ويبره شود تا مقاومت آن افزايش يابد. استفاده كردن از مصالح با نسبت درست نيز بر مقاومت آن تاثير خواهد گذاشت. شهر بتن كليه مراحل توليد محصولات خود را به بهترين شكل ممكن انجام داده و به همين دليل بالاترين كيفيت را خواهند داشت و مي توانيد بدون هيچگونه نگراني اقدام به خريد از شهر بتن نماييد. براي مشاهده قيمت دقيق محصول مورد نظر خود خواهيد توانست به وب سايت اينترنتي شركت مراجعه نماييد. اندازه نيوجرسي ها متغير است و همين امر باعث تمايز در ميزان هزينه هاي آن شده است. 

ويژگي هاي هبلكس

بلوك هبلكس ويژگي هاي بسيار زيادي دارد كه پايين امدن زمان ساخت و ساز و صرفه جويي در هزينه ها را شامل مي شود.

 

وزن پايين هبلكس

يكي از بارزترين مزاياي هبلكس وزن پايين هبلكس نسبت به اجر و ساير مصالح ديوارچيني است. يك عدد هبلكس در ابعاد 20×25×60 به تعداد 46 اجر حجم دارد ولي وزن هبلكس حدود يك به 4  نسبت به اجر مي باشد.

 

هبلكس مقاوم در برابر زلزله

سازه هاي سبك ساختماني در برابر زمين لرزه استحكام و مقاومت بيشتري از خود نشان مي دهند. اين نوع ساختمانها در مقابل فشارها و تنش هاي بيرون مقاومت بالا دارند. در سازه هايي كه از هبلكس استفاده شده وزن ساختمان به مقدار قابل توجه اي پايين امده و مقاومت ساختمان را در مقابل زمين لرزه بالا مي برد.

 

برگرفته از وب سايت فروشگاه اينترنتي شهر بتن به آدرس اينترنتي https://shahrebeton.com

 

 

استفاده مناسب از آجر نسوز

۲۱ بازديد

آجرهاي نسوز چگونه ساخته مي شوند

بيشتر آجرهاي نسوز با خاك رس ساخته مي شوند كه در درجه اول حاوي سيليس و آلومينا است. آجرهاي نسوز كه در بالاترين درجه حرارت ، بيش از 3000 درجه فارنهايت مقاومت مي كنند ، حاوي آلومينا بيشتري هستند. اكثر آجرهاي نسوز همچنين حاوي مقادير كمي منيزيم ، كلسيم ، پتاسيم ، آهن و تيتانيوم هستند. تركيب شيميايي موجود در خاك رس آجرهاي نسوز چيزي است كه آنها را از آجرهاي سفالي معمولي متمايز مي كند. آجرهاي نسوز معمولاً با فشار دادن يا بيرون آوردن خاك رس به شكل دلخواه ساخته مي شوند. سپس آنها را در كوره اي با كنترل دقيق دما قرار مي دهند تا به سختي مطلوب برسند.

 

استفاده مناسب از آجر نسوز

آجرهاي نسوز با آجرهايي كه براي ساخت خانه يا حياط استفاده مي شود متفاوت است. حتي در بين آجرهاي نسوز تفاوت هايي وجود دارد تا آنجا كه از آنها براي كوره ، شومينه يا كوره استفاده مي شود. اطمينان حاصل كنيد كه نوع مناسب آجر نسوز را براي محلي كه مورد استفاده قرار مي گيرد انتخاب كرده ايد.

 

مزاياي استفاده از آجر نما نسوز در نماي ساختمان

استفاده از آجر نسوز زيبايي چشمگير و منحصر به فرد در طولاني مدت براي نماي ساختمان خواهد داشت. مقاومت در برابر گرما، حرارت بالا و آتش سوزي ، سرما و يخبندان مهم ترين مزيت آجر نما نسوز مي باشد. آجر نسوز عايق صوتي بوده و مانع از عايق اتلاف انرژي مي شود و داراي توع رنگي زيادي است. رنگ طبيعي و ثبات رنگ در برابر اشعه ي خورشيد ، نزدن شوره و جلبك و سفيد شدن نما در طول زمان و جذب آب پائين آجر نسوز را به گزينه اي مناسب براي خريد تبديل كرده است.

 

راهنماي خريد آجرنما نسوز

  • يك آجرنما نسوز خوب بايد درهنگام برخورد با آجرهاي ديگر صداي زنگ (مثل صداي برخورد دو سراميك) بدهد. اين صدا نشانه سلامت و كيفيت بالا و توپري، مقاومت بالا با تراكم خاك خوب و ميزان جذب آب كم آن است. دقت كنيد اين صدا در آجر هاي نسوز تيره بيشتر از آجرهاي نسوز روشن است
  • آجر نسوز نما را از وسط بشكنيد و عمق آجر را نگاه كنيد عمق آجر بايد با سطح آجرنما يك رنگ و كاملا خشك باشد، برخي از شركت ها از جوهر در خاك آجر نسوز براي خوش رنگ كردن آجرهاي نسوز استفاده كنند
  • آجر نسوز نما با نام آجرنسوز جوشي نگيريد آجر هاي نسوز جوشي حاصل بالا رفتن دماي كوره در مدت زمان زياد و پيدايش آهن خاك نسوز بر روي سطح آجر نسوز شده است
  • سطح آجرنسوز بايد يك دست باشد منظور از يك دست بودن بازي رنگ آجر نسوز نيست تمامي آجر هاي نسوز قرمز و انگليسي بازي رنگ دارند زيرا اين ماهيت خاك نسوز و كوره هاي پخت هست و اتفاقا اين بازي رنگ آجرنسوز هست كه به نماي آجري زيبايي خاصي مي دهد.

 

درجه بندي حرارتي آجر نسوز

بسته به نوع مقاومت مورد نياز ، انواع آجر نسوز معمولاً به چندين نوع درجه بندي مي شود. داخل كوره يا كوره چوبي نياز به آجر نسوز ساخته شده از خاك رس با چگالي بالا دارد زيرا اينها در معرض دماي بسيار بالا هستند. آنها معمولاً از آجرهايي با محتواي آلوميناي بيشتر ، به اندازه 40 تا 44 درصد استفاده مي كنند ، و فوق العاده پرفروش محسوب مي شوند.انواع آجرهاي نسوز نصب شده در شومينه ها معمولاً در حدود 1750 تا 1800 درجه فارنهايت را تحمل مي كنند و داراي كمترين ميزان آلومينا ، حدود 24 تا 26 درصد هستند. اينها آجرهاي نسوز كم مصرف محسوب مي شوند. آجرهاي نسوز سبك ، متخلخل و نرم مي توانند حرارت بيشتري را تحمل كرده و انرژي كمتري نسبت به آجرهاي سخت تر جذب كنند. اين آجرها چگالي كمتري دارند و عايق حرارتي بهتري هستند ، اما نمي توان از آنها براي ذخيره گرما استفاده كرد. آجرهاي نسوز سخت بهتر است در اطراف شعله هاي باز استفاده شوند و احتمال جذب گرما بيشتر است. در مواقعي كه به گرماي شديد نياز است از آنها استفاده مي شود.

 

منبع : 

 

https://8tracks.com/iranniaz0041

https://www.mixcloud.com/iranniaz0041/

https://www.misterpoll.com/users/1978701

https://www.mobypicture.com/user/iranniaz0041

https://letterboxd.com/iranniaz0041/

https://www.ted.com/profiles/30872351/about

https://www.kiva.org/lender/iranniaz00415988

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/team_display.php?teamid=2701652

https://audiomack.com/iranniaz0041

https://www.answerpail.com/index.php/user/iranniaz0041

https://disqus.com/by/iranniaz0041/about/

 

 

فروش اقساطي ايران خودرو

۲۰ بازديد

هر ساله در بازه‌هاي زماني مختلف بخصوص فصل بهار و تابستان خريد و فروش خودرو بخصوص فروش اقساطي خودرو گرم مي‌شود و بيشتر مردم سعي مي‌كنند براي داشتن سفري راحت و بي‌دغدغه خودرويي مناسب خانواده خريداري كنند. مجموعه سايا خودرو جزو شركت هاي معتبردر زمينه فروش اقساطي خودرو به شمار مي‌آيد كه در بازه‌هاي زماني مشخصي شرايطي را مهيا مي‌كنند تا افرادي كه نمي‌توانند خودرو دلخواه خود را به صورت نقدي خريداري نمايند، بتوانند با استفاده از شرايط فروش اقساطي خودرو، خريد خود را انجام داده و پرداخت آن را به صورت اقساطي انجام دهند. ما در ادامه قصد داريم درباره شرايط فروش اقساطي خودرو كه توسط يكي از نمايندگي‌هاي معتبر فروش خودرو به نام سايا خودرو مهيا شده است اطلاعاتي را در اختيار شما قرار دهيم . شركت سايا خودرو در حال حاضر شرايطي را براي خريداران مهيا كرده است تا بتوانند با استفاده از شرايط فروش اقساطي ايران خودرو و فروش اقساطي سايپا در كمترين زمان ممكن، بدون معطلي و با شرايط تحويل يك ساعته، ماشين مورد نظر خود را در اختيار داشته باشند.

 

فروش اقساطي ايران خودرو

در سال‌هاي اخير شركت ايران خودرو با توليد خودروهاي مختلف توانسته است نياز خريداران را براي خريد خودروي داخلي برآورده نمايد. در شرايط فعلي كه جامعه ما با تحريم روبروست امكان خريد خودروهاي خارجي سخت‌تر شده است، زيرا واردات خودروهاي خارجي با محدوديت مواجه شده و هزينه گمرك و .. باعث مي‌شود تا بر قيمت خودرو افزوده شده و خريدار با قيمتي خارج از عرف مواجه شود، ضمن آن كه هرچه قيمت خودرو بيشتر باشد، بالطبع قيمت قطعات و لوازم يدكي آن‌ها نيز افزايش پيدا خواهد كرد.

بنابراين مي‌توان گفت براي بسياري از مشتريان استفاده از شرايط فروش اقساطي خودرو داخلي با صرفه اقتصادي بيشتري همراه خواهد بود. در ضمن تنوع محصولات ايران خودرو باعث شده تا خريداران بتوانند با هر ميزان توان و بودجه‌اي كه دارند چه به صورت نقدي و چه با استفاده از شرايط فروش اقساطي ايران خودرو ، ماشين مورد نظر خود را خريداري نمايند. شما مي‌توانيد يا به صورت خريد مستقيم از كارخانه يا شركت‌ها و نمايندگي‌هاي معتبري كه در سراسر كشور خودروهاي اين شركت را به فروش مي‌رسانند، محصولاتي از قبيل پژو 206، سمند ، پژو 207 ، دنا و پژو پرشيا و ..  را خريداري نماييد.

 

فروش اقساطي سايپا

شركت سايپا نيز يكي ديگر از شركت‌هاي بزرگ داخلي در زمينه توليد خودرو است كه خودروهاي متنوعي را با ويژگي‌ها و قيمت‌هاي مختلف به بازار عرضه كرده است. مشتريان محصولات اين شركت نيز مي‌توانند اكنون با استفاده از شرايط فروش اقساطي سايپا خريد خود را انجام دهند. همچنين نمايندگي‌هاي معتبر فروش خودرو در سراسر كشور شرايط فروش اقساطي خودرو شركت سايپا را براي مشتريان فراهم كرده‌اند تا بتوانند با استفاده از شرايط فروش اقساطي سايپا خودروهايي از قبيل پرايد، كوييك، تيبا و سراتو و .. را بر اساس نياز و توان مالي خود خريداري نمايند.

 

 

فروش اقساطي بهمن موتور در سايا خودرو

بهمن موتور به عنوان يكي از مشهورترين شركت‌هاي توليد و مونتاژ انواع ماشين خارجي توانسته است ماشين‌هاي زيادي را در ايران بومي سازي كند. فروش اقساطي بهمن موتور يكي از خدمات بسيار متنوع سايا خودرو است كه با فراهم شدن شرايط مختلف براي كاربران توانسته است كاربران مختلفي را به خود جذب كند. از طريق فروش اقساطي بهمن موتور مي‌توانيد براي خريد اقساطي ديگنيتي ، مزدا 3 و بسترن بي30 استفاده كنيد. شرايط پرداخت متنوعي در بخش فروش اقساطي بهمن موتور براي شما فراهم كرده‌ايم تا با خيال راحت بتوانيد ماشيني باكيفيت و مناسب خودتان سوار شويد.

به طوركل هر چند كه خريد اقساطي خودرو در نهايت كمي گران‌تر از خريد نقدي براي مشتري تمام مي‌شود، اما خريد و فروش اقساطي خودرو براي خريدار و فروشنده مزايا و ويژگي‌هايي نيز دارد كه در ادامه به چند مورد اشاره خواهيم كرد.

  • خريدار بخشي از مبلغ خودرو را به صورت نقد پرداخت كرده و الباقي آن را به صورت ماهيانه و يا دو ماه يكبار پرداخت خواهد كرد.
  • خودرو پس از نوشته شدن قرارداد و پرداخت يك دوم پول و ارائه تعهدنامه كه به صورت چك  دريافت مي‌شود فورا و در بيشتر مواقع طي مدت يك ساعت به مشتري تحويل داده خواهد شد.
  • خريدار با استفاده از شرايط فروش اقساطي خودرو، فشار كمتري را براي پرداخت مبلغ تحمل خواهد كرد.
  • فروشنده در بلند مدت پول بيشتري از خريدار بابت خودروي خريداري شده دريافت خواهد كرد.
  • چنانچه نمايندگي‌هاي فروش، خودرو را با شرايط مناسب به فروش برسانند و درمدت زمان قيد شده خودرو را تحويل دهند مشتريان بيشتري از اين نوع خريد استقبال خواهند كرد.
  • با استفاده از شرايط فروش اقساطي ايران خودرو و يا فروش اقساطي سايپا و همچنين ساير شركت‌هاي داخلي، سند ماشين تا زمان اتمام اقساط و پرداخت آخرين قسط از طرف خريدار، نزد فروشنده باقي ‌مانده و سپس به وي واگذار مي‌گردد.

هنگام استفاده از شرايط فروش اقساطي خودرو به چه شرايطي بايد توجه كرد؟

  • به بعضي از فروشندگان خودرو كه بدون اعتبار هستند براي خريد خودرو اعتماد نكنيد.
  • شركت‌ها و نمايندگي‌هايي را براي خريد اقساطي خودرو انتخاب كنيد كه داراي مجوز رسمي باشند.
  • سعي كنيد پيش از اقدام به خريد از شرايط قانوني خريد خودرو اقساطي اطلاعات كامل داشته باشيد.
  • از مداركي كه بايد براي خريد خودرو اقساطي ارائه نماييد، اطلاع داشته باشيد.

درباره شركت ساياخودرو

شركت سايا خودرو داراي مجوزهاي قانوني بوده و از كادر فروش مجرب و حرفه‌اي برخوردار است. مشتريان مي‌توانند با مراجعه به سايت سايا خودرو به آدرس www.sayakhodro.com  و برقراري تماس با اين مجموعه ضمن دريافت مشاوره و راهنمايي‌هاي لازم، از شرايط فروش اقساطي خودرو مطلع شده و خريد خود را در سريع‌ترين زمان و با آسان‌ترين شرايط انجام دهند.

اكنون مجموعه سايا خودرو شرايطي را مهيا كرده تا خريدار بتواند چه ضمن خريد نقدي و چه خريد خودرو به صورت اقساطي از اين مجموعه، ماشين مورد نظر خود را در كمترين زمان و به صورت آني تحويل بگيرد. با خريد خودرو از مجموعه سايا خودرو، مشتري مطمئن خواهد بود از ابتداي مراحل خريد اقساطي تا زماني كه سند خودرو به نام وي زده مي‌شود، اين مجموعه همواره همراه مشتري بوده و پيگيري‌هاي لازم را انجام خواهد داد.

 

 

پروتئين را در ميان وعده ها و وعده هاي غذايي خود قرار دهيد

۲۰ بازديد

پروتئين را در ميان وعده ها و وعده هاي غذايي خود قرار دهيد

پروتئين براي كمك به رشد ، نگهداري و ترميم بدن شما مورد نياز است. به عنوان مثال ، مركز پزشكي دانشگاه روچستر گزارش مي دهد كه گلبول هاي قرمز خون پس از حدود 120 روز مي ميرند.

 

پروتئين همچنين براي ساخت و ترميم ماهيچه ها ضروري است و به شما كمك مي كند از مزاياي تمرين خود لذت ببريد. هنگامي كه كربوهيدرات ها كم هستند ، مي تواند منبع انرژي باشد ، اما منبع اصلي سوخت در حين ورزش نيست.

 

به نقل از وبلاگ بهداشت هاروارد ، بزرگسالان بايد به ازاي هر كيلوگرم وزن خود روزانه 0.8 گرم پروتئين بخورند. اين مقدار معادل 0.36 گرم پروتئين براي هر پوند وزن بدن است. تمرين كنندگان و افراد مسن ممكن است به موارد بيشتري نياز داشته باشند.

 

پروتئين مي تواند ناشي از موارد زير باشد:

 

    مرغ مانند مرغ و بوقلمون

    گوشت قرمز مانند گوشت گاو و گوسفند

    ماهي ، مانند ماهي آزاد و ماهي تن

    لبنيات مانند شير و ماست

    حبوبات مانند لوبيا و عدس

    تخم مرغ

 

براي سالم ترين گزينه ها ، پروتئين هاي چربي كم چربي اشباع و ترانس را انتخاب كنيد. مقدار گوشت قرمز و گوشت هاي فرآوري شده را كه مي خوريد محدود كنيد.

منبع :  مرواريد شهري    https://morvarid-shahrinejat.com/

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11075017

https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/1525308.page

https://independent.academia.edu/CohanNeale10?from_navbar=true

http://ufotech.com.vn/members/mennameyers3.910963/

http://www.edu.fudanedu.uk/user/mennameyers3/

https://lapisco.ifce.edu.br/forums/users/MennaMeyers3/

http://fudanedu.uk/user/mennameyers3/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:MennaMeyers3

 

 

 

انواع تهويه مطبوع

۱۸ بازديد

انواع تهويه مطبوع

خريد سيستم تهويه مطبوع براي اولين بار مي تواند گيج كننده باشد. براي كمك ، موارد زير راهنماي مختصري براي انواع مختلف تهويه مطبوع است كه از مبرد براي انتقال انرژي گرمايي از داخل به خارج استفاده مي كنند. انواع ديگري نيز وجود دارد كه به طور كلي چيلر ناميده مي شوند كه از آب براي همين منظور استفاده مي كنند ، اما ما در اين راهنما چيلرها را پوشش نمي دهيم.

 

انواع تهويه مطبوع - محدوده ظرفيت معمولي

 

مانند بسياري از انواع تجهيزات ، تهويه مطبوع اغلب به گروه هايي تقسيم مي شود كه با مناسب بودن براي كاربران مختلف براي مثال مسكوني ، خانگي ، تجاري ، اداري و صنعتي توصيف مي شود. اين دسته بندي ها به طور كلي اندازه واحدها ، قابليت و استحكام آنها را نشان مي دهد ، نه نحوه عملكرد كولر گازي. جدول زير به عنوان يك راهنماي تقريبي محدوده ظرفيت معمولي اين گروه هاي عمومي را نشان مي دهد.

تهويه مطبوع - نوع كاربر ظرفيت خنك كننده در BTU ظرفيت خنك كننده در كيلو وات

مسكوني / خانگي ، 6000 - 20000 1.76 - 5.8

تجاري / اداري 12000 - 50000 3.5 - 14.65

صنعتي 30000 - 8.79 -

انواع تهويه مطبوع - گروه هاي اصلي

 

كولرهاي گازي به يكي از سه گروه اصلي تقسيم مي شوند. آنها يا ...

 

• تك بلوك ، يعني واحدهاي متشكل از يك بلوك (پنجره ، قابل حمل و غيره)

 

• سيستم هاي تقسيم شده كه داراي يك عنصر براي داخل و يك عنصر جداگانه اما مرتبط براي خارج از ساختمان هستند

 

• چند اسپليت كه در آن براي يك عنصر بيروني تنها 2 يا چند عنصر داخلي مرتبط وجود دارد

 

تهويه مطبوع MONOBLOCK

 

عملكرد يك دستگاه تهويه مطبوع اساساً در اطراف جريان مبرد از يك مجموعه سيم پيچ كه در آن گرما را جمع آوري مي كند به مجموعه دوم سيم پيچ كه در آن گرما را پخش مي كند ، مي چرخد. در سيستم هاي تهويه مطبوع تك بلوك ، دو مجموعه سيم پيچ در يك پوسته بدنه يكسان تركيب شده اند. واحدها طوري طراحي شده اند كه در داخل ساختمان قرار دارند ، با اين حال آنها هميشه داراي يك لوله هوا براي اتصال به خارج هستند تا هواي گرم شده به بيرون پراكنده شود.

تهويه مطبوع مونوبلاك موبايل. تصوير صفحه انواع تهويه مطبوع

 

تهويه مطبوع مونوبلاك موبايل

 

تهويه مطبوع قابل حمل يا موبايل

 

شايد اين دستگاهها براي اكثر مصرف كنندگان آشنا ترين سيستم تهويه مطبوع باشند ، نيازي به نصب خاصي ندارند ، اما داراي يك لوله هوا انعطاف پذير هستند كه از طريق پنجره يا سوراخي در ديوار عبور مي كند. عموماً قطر لوله هوا در حدود 5 اينچ و طول لوله ها در حدود 2 تا 3 متر است. كولر هنگام استفاده از اين لوله به صورت داغ تخليه مي شود. زيرا كمپرسور در داخل واحد قرار دارد تا در مورد واحدهاي اسپليت ، در يك عنصر خارجي ، تهويه مطبوع مونوبلاك موبايل اين عيب را دارد كه بسيار پر سر و صدا بوده و ظرفيت آنها محدود است. از طرف ديگر نيازي به نصب ندارند و اين روزها خريد آنها نسبتاً ارزان است. اگرچه تهويه مطبوع تلفن همراه متعددي در بازار ، اكثريت قريب به اتفاق واحدهاي كوچك 9000 يا 12000 btu هستند ، ما فقط واحدهاي تلفن همراه بزرگتر از 10000 btu را مي فروشيم ، فقط به اين دليل كه براي اكثر برنامه هاي كاربردي 9000 مدل btu بسيار كوچك هستند.

سيستم تهويه مطبوع تك بلوك نصب شده روي زمين. تصوير صفحه انواع تهويه مطبوع

 

سيستم تهويه مطبوع تك بلوك نصب شده روي زمين

 

كولرهاي گازي روي زمين

 

سيستم هاي تهويه مطبوع مونو بلوك نصب شده بر روي ديوار به همان روشي كه بخاري ذخيره سازي نصب شده است و معمولاً ظاهر و اندازه مشابه بخاري هاي ذخيره سازي دارند. اين نوع كولرها معمولاً داراي پمپ حرارتي هستند ، بنابراين در ماه هاي سرد گرمايش بسيار مقرون به صرفه اي را فراهم مي كند. اين سيستم هاي تهويه مطبوع معمولاً داراي 2 لوله هوا هستند كه مستقيماً از قسمت پشتي دستگاه ، از طريق ديوار عبور مي كنند ، جايي كه معمولاً انتهاي آن با لوورهاي كوچك پوشانده شده است.

تهويه مطبوع تك بلوك ديواري يونيكو. تصوير صفحه انواع تهويه مطبوع

 

تهويه مطبوع تك بلوك ديواري

 

كولرهاي ديواري

http://yeksite55.aramblog.ir/post/195

گاهي اوقات تهويه مطبوع ديواري با ديوار بلند ناميده مي شود ، يك راه حل مرتب براي ساختمانهاي قديمي است كه در آن برنامه ريزي اجازه نصب يك كندانسور خارجي را نمي دهد. سيستم تهويه مطبوع تك بلوك ديواري روي ديوار و دو لوله هوا از پشت مستقيماً از طريق ديوار عبور مي كند. معايب اين كولرهاي گازي اين است كه در مقايسه با واحد ديواري تقسيم شده از نظر عمق كمي بزرگتر هستند زيرا كندانسور در داخل واحد نصب ديوار قرار دارد. آنها معمولاً داراي پمپ حرارتي هستند تا هوا در زمستان گرم شود و در تابستان سرد شود.

mcm230

 

https://www.evernote.com/shard/s476/sh/352c7a39-e77c-c82a-9eb0-20b899393450/f847d86032acdf08fe089f70a2c7cefd

https://www.merchantcircle.com/blogs/trades-fort-wayne-in/2021/8/-/2062009

https://infosite.siterubix.com/%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%a7%d9%84-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

https://www.pawer.global/activity/p/283894/

http://mehfeel.net/mehfeel/blogs/post/252533

http://recampus.ning.com/profiles/blogs/6556033:BlogPost:9466946

 

 

موبايل صنعتي معروف به "خنك كننده نقطه اي"

 

كولرهاي نقطه اي (موبايل صنعتي)

 

خنك كننده نقطه اي را مي توان با استفاده از اين سيستم هاي تهويه مطبوع بزرگ مونوبلاك همراه ارائه داد. آنها به شدت ساخته شده اند ، قدرتمند هستند و طوري طراحي شده اند كه به كشتي ها ، قايق ها و هواپيماها منتقل مي شوند تا خنك كننده موقت هواي داخلي باشد. از كولرهاي نقطه اي نيز مي توان براي تأمين هواي خنك در فرايندهاي صنعتي استفاده كرد. برخلاف سيستم هاي تهويه مطبوع كوچك قابل حمل ، كولرهاي نقطه اي طوري طراحي شده اند كه در هواي گرم بيرون قرار گرفته و هواي خنك را در مناطقي كه خود آنها اشغال نمي كنند ، تامين كنند. اكثر آنها ظرفيت انتقال هواي سرد از طريق تعدادي د را دارند

براي اطلاعات بيشتر اينجا كليك كنيد

منبع : 

 

https://www.dailystrength.org/journals/khnl-szy

https://www.diigo.com/item/note/6r1c8/40v5?k=d40b618fc8d481b1f5fba8d8653f5a3d

https://sites.google.com/view/lobbying-initiatives/home

https://www.pedicure.com/activity/p/439387/